生活和梦

我不过是喜欢记录自己生活中的故事而已。
个人资料
  • 博客访问:
正文

假如没有明天......

(2006-05-29 19:25:34) 下一个

If tomorrow never comes.....

If I knew it would be the last time
That I'd see you fall asleep,
I would tuck you in more tightly
And pray the lord, your soul to keep.

If I knew it would be the last time
That I see you walk out the door, I would give
You a hug and kiss
And call you back for one more.

If I knew it would be the last time
I'd hear your voice lifted up in praise,
I would video tape each action and word,
So I could play them back day after day.

If I knew it would be the last time,
I could spare an extra minute or two
To stop and day " I love you",
Instead of assuming you would know I do.

If I knew it would be the last time
I would be there to share your day,
Well I'm sure you'll have so many more,
So I can let just one slip away.

For surely there's aways tomorrow
To make up for an oversight,
And we always get a second chance
To make everything right.

There will always be another day
To say our " I love you's,"
And certainly there's another chance
to say our "Anything I can do's?"

But just in case I might be wrong,
And today is all I get,
I'd like to say how much I love you
And I hope we never forget.

Tomorrow is not promised to anyone,
Young or old alike,
And today may be the last chance
You get to hold your loved one tight.

So if you're waiting for tomorrow,
Why not do it today?
For if tomorrow never comes,
You'll surely regret the day.

That you didn't take that extra time
For a smile, hug or a kiss
And you were too busy to grant someone,
What turned out to be their one last wish.

So Hold your loved ones close today,
And whisper in their ear,
Tell them how much you love them
And that you'll always hold them dear.

Take time to say"I'm sorry, please forgive me,
Thank you, or it is Okay"
And if tomorrow never comes,
You'll have no regrets about today.  

--------Jean Mulroy sent to me

假如没有明天......

假如我知道这是最后一次
我看着您入睡,
我会把您裹得更紧
并 请求上帝接收您的灵魂。

假如我知道这是最后一次,
我看着您走出这扇门,我会
紧紧的拥抱并亲吻你,
求您再回来一次。


假如我知道这是最后一次,
听到您赞美的声音,
我会录下每一个字,
在以后的日子里我可以不停的播放。


假如我知道这是最后一次,
我会匀出更多的一两分钟,
停下来并告诉 您:“我爱您。”
而不再假设您知道我的爱。


假如我知道这是最后一次,
分享您的=一天,
奥,我知道您会有很多的明天,
所以我可以让一天悄悄的溜掉。

肯定明天总会来临,
所以才会忽略;
我们总会得到第二次机会
去把每一件事做对。

总是有另外一天,
去说“我爱您,”
总是有另外一次机会
去说“能为您做点什么吗?”

但是假如我错了,
我只有今天,
我愿意告诉您我是多么爱你
我希望我们永远也不要忘记。

不是每一个人都有明天,
无论您是年轻还是年老,
今天可能是您的最后的机会,
您紧紧地拥抱您的所爱。

假如您在等待明天,
为什么不从今天做起?
假如没有明天,
您将会后悔今日的浪费。

假如您没有化一些时间
去微笑,拥抱和亲吻,
您或者太忙而没有时间去接受其它的人,
您就会失去一个人的祝福。

请在今天紧紧的抱著您的所爱,
并悄悄地对他们耳语,
告诉他们您是多么的爱他们,
您会永远的爱他们。

花一些时间去说:“抱歉,请原谅。
谢谢您和没关系”
假如没有明天,
您就不会对今天有任何的遗憾。

-------珍妮   毛瑞   转送

 追梦译于  Wednesday, December 27, 2000

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.