全能的创造主

主啊!让我看到我周遭的人,赐我以你的眼光把他们看待, 让我把智慧和力量付诸于行,使人看到你海洋般宽深的爱!
个人资料
  • 博客访问:
文章分类
正文

《基督是我们生命的诀要》第五日 基督活在我裏面

(2010-03-29 08:56:46) 下一个

 

   


“我已經與基督同釘十字架,現在活著的不再是我,乃是基督活在我裏面。”(加二:20)

     在這節聖經裏保羅表示了三點偉大的思想。 

    第一,“我已經與基督同釘十字架”,當基督在十字架上犧牲,就是表示所有神的子民與祂一同死在那裏,我們在亞當裏都得死,而且亞當犯罪的本性裏也遺傳給了我們,而我們都當與主同釘十字架,但祂勝過死亡的能力在我們心中运行,使我們向罪是死的,在基督裏向神是活的,我們與主一同釘死在十字架上的聯合,是非常重要而且十分完全的,祂勝了死亡以及與祂的能力必能运行在我們身上。 

    保羅第二個思想是:“現在活着不再是我”,一個實際在基督的死上有分的人可以說:“現在活着的不再是我。”因為我的生命已經在基督的十字架上死了,藉著信心我可以看見我的生命不再受死的審判,它仍在身上,在肉身我一無良善,但在基督裏我得了自由,故此我不再服事罪,而長久活在基督裏。 

    第三個思想是:“基督在我裏面活着”,這是活着像基督的秘訣,基督不單單為我犧牲,不單單在天上為我代求,不!基督活在我裏面,祂親自告訴我們說,父怎樣在祂裏面內住、运行、祂也要同樣做在我們身上如此作,祂是我們真實的生命,藉祂的內住,我們才可以活着。

     哦!基督徒,我懇求你花點時間默想基督並向祂敬拜,讓聖靈把這些話刻在你心板上,藉此聖靈要向你顯示基督,榮耀基督,並且以天上的榮耀充滿一切事物上。除非我們向世界和自己是死的,否則基督的生命無法顯明在我們心中,你必須經歷與主同釘十字架,然後“我不再為自己而活,而是基督活在我裏面。”“感謝神,因祂有說不盡的恩賜。”(林後九:15)


  
“I have been crucified with Christ; yet I live: and yet no longer I, but Christ liveth in me.” –GAL. ii. 20.

In these words St Paul expresses three great thoughts:

   Firstly, “I am crucified with Christ.” When Christ died on the Cross He identified all God’s people with Himself in that death. As we all died in Adam, and have inherited Adam’s sinful nature, so we all have been crucified with Christ, and the power of His death works in us daily, that having died to sin in Christ we may live unto God. Our union with the crucified Christ is vital and complete. The power of His dearth and of His life is active in us.

   St Paul’s second though is, “I live, and yet no longer I.” Having actually participated in the death of Christ he could say: “No longer do I live.” My life has been yielded to death upon the Cross of Christ. By faith I see my life under sentence of death cancelled. It is still mine, in my flesh wherein no good thing dwells, but I am free in Christ, so that I no longer serve sin, as long as I abide in Christ.

   His third thought, “Christ liveth in me,” is the true secret of a Christlike life. Christ was not only crucified for me. He does not live only in Heaven to intercede for me. No! Christ liveth in me. He Himself said that even as His Father dwelt and worked in Him, even so He dwells and works in us. He is truly the life in us by which we live.

    Oh, Christian, I beseech you, take time to meditate and adore. Allow the Holy Spirit to make these words live in your heart. This is the work of the Holy Spirit, to manifest Christ in you, to glory Him in you with the heavenly glory which fills all things. Do not imagine that Christ’s life can be manifested in us unless we die to the world and to self. Christ had to die. You are crucified with Christ and must experience the crucified life. The rest will follow –“I live no longer, Christ lives in me.”“Thanks be to God for His unspeakable Gift!”

 
   

  

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.