诗书乐及大自然

让诗词书法, 音乐及精彩的大自然美化及充实我们的生活 - 伊梅邀请您
个人资料
正文

甜蜜的母亲节的回忆

(2013-05-11 22:25:57) 下一个



甜蜜的母亲节的回忆



今天是母亲节,我把给儿子的短信贴此已作纪念,那里面有我最甜蜜的母亲节的记忆。刚刚陪我父亲去诊所作检查时看到一位年轻的亚洲女孩送给她的母亲一束鲜花,说"Happy mother's day!", 而后陪她母亲等医生。 我真羡慕。 

祝天下的母亲们都有个快乐幸福的母亲节!They well deserve it!



Hi, son,

I still remember the happiest Mother's Day was when you brought me the breakfast (dumpling soup) to my bed and also a bunch of flowers at bedside table back to Adelaide home when you were about 11 or 12 year old. Especially I remember that you pretended to be a waiter with a white towel in your left forearm, retreating slowly backwards out of my bedroom door after serving the breakfast. That amusing performance made me very happy and brought smile from bottom of my heart.

After so many years, today, I become the happy mother again when you bought me the following excellent headphone, and gave me so many my favorite music and songs in my IPhone.

Furthermore, you told me the great news that you had passed the final stage to complete your Masters Degree, this made me even happier. Congratulations, and many thanks.

Love.


Mum



Model: SR80i

















[ 打印 ]
阅读 ()评论 (2)
评论
yimei1926 回复 悄悄话 回复DUMARTINI的评论:

谢谢杜姐的安慰, 这是我很需要的。

是这样想的,我父亲和我们在一起,所以把我对母亲的爱倾注在那上面(请读我的下一贴)。

也祝你母亲节快乐!

谢谢我们的妈妈们。

DUMARTINI 回复 悄悄话 一梅mm希望我来得不是太晚。。。祝母亲节好!

我看了你给我的问候和留言,我们都曾经度过很伤心的过程,才得以在文学城碰面啊,谢谢我们的妈妈!

父亲现在你们身边生活吗?那很好啊,把对母亲的记忆思念爱心就落实到照顾他老人家的身上了!

儿子好争气也很懂事呢,母亲最欣慰的事~~~


登录后才可评论.