正文

自序

(2013-08-17 17:29:39) 下一个

   

                                        张燕芬(Mona)

 

 

每个人都有自己的人生梦想,有人想成为金融家,有人想成为企业家,有人想成为一名医生;我却想成为一名出色的画家,让我的画打动人心,让人们的精神世界充满阳光。许多朋友对我的梦想感到吃惊。自古以来,在人们的心目中,画家都是穷困潦倒的;画家的富有,往往是他过世以后,他的作品才变得有价值。这就是我想追求的无限艺术生命的价值。这也许是中学时代《钢铁是怎样练成的》一本书对我的影响。

虽然我的艺术生涯并不很长,但是我的艺术意识从儿童时期已在萌芽,我父母说:“小时候,我们带你上街,你看见漂亮东西就要买,否则就哭”。实际上,当我长大了,我还是一样,看见色彩绚丽和造型好的东西我就喜欢买。无论到哪个城市,我首选参观的就是艺术馆和古董收藏。

然而,我的艺术生涯是曲折的,我生不逢时,正处于“文革”时代,可以说“夭折”了。我当过“知青”,虽然比一些人幸运,二年后就保送到护士学校学习。毕业后在医院当了几年“白衣天使”,但这不是我人生的梦想,我继续努力深造中国文学,在《花城》报刊发表过文学评论,后来在暨南大学统战部任秘书。1989年正遇上“出国热”,我就到了澳洲悉尼学习,选择了与艺术有关的时装设计,这才有机会发挥我的艺术才能。

澳洲是风景如画的国家,西方文化艺术气氛比较浓郁,是艺术的温床之地。1995年我走进北悉尼的皇家艺术学校学习写生素描,受到老师赞扬,给了我的信心。后来又到国立艺术学院深造,遇上澳洲的名画家Ken done 和国立艺术学院的教授 Roger crawford 他们肯定了我的艺术才能,鼓励我寻找艺术馆展示自己的作品,所以我很大胆地把自己的作品拿到云峰画苑,让郭浩满和郭浩明先生指教,我听取了他们的意见,不断努力,终于在20137月,广东云峰画苑为我举办个人画展。

“你为什么转向艺术?”这是许多人向我提的问题。我也经常发问自己,艺术道路是艰苦而又漫长的,我是否能走下去?然而,也有成功的艺术家,为什么我不可以成为其中的一个呢?

我喜欢画海上的日出。每当我站在海边,看着太阳移动而引起颜色的变化,我的视觉中枢就兴奋起来,我的心就象太阳升起,越来越明亮。浩瀚的大海,金波浪涌,把我心中的尘埃都冲走了。生命中的元气往上升,使我对生活充满希望。

我喜欢澳洲的动物,画了不少唐鹅、笑鸟、鹦鹉,因为它们具有人性相似的地方,也有超越人性的特点,它们能自由飞翔,它们的夫妻关系比较牢固,厮守在一起,成双成对的。西方人喜欢用白色的羽毛作为结婚的吉祥饰物。

我喜欢澳洲的大自然,风景如画,天然雕作,这一切都给我带来创作灵感。

我在艺术创作过程中,深深理解“天人相应”的中医理论和著名的心理学家和精神学家佛洛依德“潜意识与有意识”的精神学理论。是的,人越接近大自然,疾病就会减少。人的潜意识与有意识的位置随着你内心的情感强弱而改变的,艺术是可以改变观念。

作画与看画都是非常好的养生疗法,是平衡大脑与心灵最好的方法。

在现代社会中,竞争激烈。艺术是最好的调节情绪的良药。

我在澳洲生活了20多年,我把自己的感受和思想的沉淀放在画面上。近十年,我创作了200多幅画,其中有60多幅在这本画集上。

我期望我的画能打动人的心灵,给人们的精神上带来愉快。

我非常感谢艺术界的前辈对我的支持与鼓励,特别是澳洲的著名画家Ken done Roger Crawford、云峰画苑董事长郭浩满、总经理郭浩明、广东省著名画家许固令、广州电视台文艺节目总导演张晓菲、澳洲新报编辑张奥列及香港中医药管理委员会中医组主席张大钊教授;前任暨南大学医学院副院长、华侨医院院长。

 

 

她独有的视觉和个性化的色彩

-----广东省名画家许固令对澳洲女画家张燕芬的点评

 

澳洲女画家张燕芬以她独有的视觉和个性化的色彩,强烈地表现出一种对于大自然的崇敬,人与自然,动物与自然,生态的变幻,都为她的创作与描绘提供了心理冲动。我们在《日出》、《珍稀鸟类》和《澳洲风光》三个系列油画作品中感受到作者虔诚的艺术追求以及自然而然的,时而粗犷时而细腻的表达方式。尽管作品的造境和技法运用未臻成熟,但可以预见的是,她来自心底的自由的并非功利的创作,无疑能够更感人地显现出对大自然的情怀是如此深沉与感性,空气中不着尘埃,生命呼吸的律动,不正诉说着画家的情怀么!这就是以使之排除生活杂念,让创作更加完美。

Since the sequence

                 Zhang Yan fen (Mona)

 

Everyone has their own dreams in life, someone wants to become a financier, someone wants to become an entrepreneur, someone wants to become a doctor; but I want to become a great painter, so my paintings impress people, so that people's spiritual world full of sunshine. The auspicious ornaments of many of my friends were surprised. Since ancient times, in people's minds, artists are impoverished; painter's rich, often after his death, his works before they become valuable. This is what I want to pursue artistic life of infinite value. This is perhaps the high school, "How the Steel Was excel," a book influenced me.

Although my artistic career is not very long, but my artistic consciousness in the bud from childhood, my parents, said: "As a girl, we take you to the streets, you see beautiful things to buy, or cry." In fact, when I grow up, I still like to see good things colorful and styling I would like to buy. No matter which city, I preferred to visit art galleries and antique collection is.

However, my artistic career is tortuous, my untimely, is in the "Cultural Revolution" era, you can say "died" the. I have been "educated youth", although fortunate than some people, two years after admission to nursing school. After graduating in the hospital for a few years "angels", but this is not the dream of my life, and I continue to work hard studies Chinese literature, in the "Flower City" newspaper published literary criticism, and later in the United Front Work Department of Jinan University, secretary. 1989 are having a "Going hot", I went to study in Sydney, Australia, chose fashion design and art-related, this has the opportunity to play my artistic talent.

Australia is a picturesque country, relatively rich artistic atmosphere of Western culture, is a hotbed of artistic ground. 1995 I walked into North Sydney Royal art school sketch sketching, praised by the teacher, and gave me confidence. And later went to National College of Arts graduate, met the Australian painter Ken done and the National College of Art professor Roger crawford they certainly my artistic talent and encouraged me to look for galleries to show their work, so I boldly put their works to get the Wan Fung Art Gallery, Ho Mun Kwok and Mr. Kwok Hao ming exhibitions, I listened to their advice, continuous efforts, and finally in July 2013, the Guangdong Wan Fung Art Gallery for my solo exhibition.

"Why did you turn to Art?" This is a lot of people ask me the question. I often ask myself, artistic path is arduous and lengthy, if I can go? However, there are successful artists, and why I do not become one of them?

I like to draw sea sunrise. Whenever I am standing on the beach, watching the sun moves and cause a color change, my visual center up on the excitement, my heart is like the sun rises, more and more bright. The vastness of the sea, Jump surge, put my mind is washed away the dust. The vigor of life to rise makes my life full of hope.

I like animals in Australia, drew a lot of Tang geese, laughing birds, parrots, because they have human similarities, there are also beyond the characteristics of human nature, they can fly freely, their marital relationship is strong, brought together, as Two paired. Westerners like to use white feathers as wedding auspicious ornaments.

I like Australia nature, picturesque, natural carved, all this bring me inspiration.

I'm in the process of artistic creation, deeply understand the "Heaven corresponding" Chinese medicine theory and the famous psychologist and psychiatrist Sigmund Freud, "the subconscious and conscious," the spirit of the theory. Yes, the people closer to nature, the disease will be reduced. The subconscious and conscious position with your inner strength and emotional changes, art can change the concept.

Painting and look at the paintings are very good health therapy, is to balance the brain and the mind the best way.

In modern society, the competition fierce. Art is the best medicine to regulate emotions.

I lived in Australia for 20 years; I put my feelings and thoughts of precipitation on the screen. Nearly a decade, I have created more than 200 paintings, of which there are 60 pieces in this art collections on.

I hope my paintings can play moving soul, the spirit to bring pleasure to people.

I am very grateful to my predecessors arts support and encouragement, especially in Australia, the famous painter Ken done, Roger Crawford; Wan Fung Kwok Ho Mun, chairman of Man, general manager Guo Haoming; Guangdong Province, the famous painter Xu solid orders; Guangzhou Television Arts The total program director Zhang Xiaofei; Australia & Chinese daily newspaper of series editor Zhang aoli and the Hong Kong Chinese Medicine Practitioners Board Chairman Professor Zhang Taizhao; former Dean of Medicine, Jinan University, Overseas Chinese Hospital.

 

 

Her unique vision and personalized color

Guangdong Province famous painter Xu solid

So the Australian painter Zhang Yan fen reviews

 

Australia painter Zhang Yan fen to her unique vision and personalized color, strong demonstration of one kind of reverence for nature, man and nature, animals and nature, ecological changes, are depicted in her creations and provides a psychological impulse. We in the "sunrise", "rare bird" and "Australian scenery" feel in a series of three paintings of artistic excellence and pious naturally, sometimes rough and sometimes delicate expression. Although the work environment and techniques made use of not matured, but can be expected is that she is not free from the bottom of my heart utilitarian creations can undoubtedly more impressively showing feelings of nature is so deep and emotional, air vain dust, the rhythm of the breath of life, is not correct tell what the artist's feelings! This exclusion is so life distractions, allowing creation of more perfect.

 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.