大漠长河

偶尔跟自己说说话的地方
个人资料
正文

回家

(2021-02-20 23:47:17) 下一个

就让我一个人在这黑暗中呆会儿
就让我沉溺在这无边的寂静里
这让我有回家的感觉

至暗至黑中
那些模糊的记忆碎片
逐渐清晰在眼前

极度寂静里
那些崖底最微弱的呼唤
再次浮上生命的荒原

我跑得太远
也玩得太久了
这么多年

无限循环的春花秋月
永不休止的尘嚣世喧
我窒息晕眩
我疲惫不堪

所以带我回家吧
在我倒下之前

可是丢失的家园
早已无迹可寻
那就在我倒下之前
把我交给无边的寂静与黑暗

至少这样
我有回家的感觉
自由
而安全


Bring Me Home by 莎黛(Sade):

The ground is full of broken stones
The last leaf has fallen
I have nowhere to turn now
Nor east nor west, north or south
And all that's ahead of me
Everything I know
I know nothing so
So bring me home

Put me on a plate with petals and a fire
And send me out to sea
Turn my angry sword against my heart
And let me free

The dawn holds
The heaviness of the night
I've heard the restless sighs and lover's lies
The brook, the beach and seen the devil's eyes
So bring me home

I've cried for the lives I've lost
Like a child in need of love
Oh and I've been so close but far away from God
My tears flow like a child's in need of love
I've cried the tears

So let the tide take me, I won't fight
I've cried the tears
The small step I need to take is a mountain
Stretched out like a lazy dog
Send me to slaughter
Lay me on the railway line, I'm far away from God
My tears flow like a child's in need of love
I've cried the tears
So build the fire, light the flame
Bring me home

莎黛独特的嗓音低沉而富有磁性,她的歌曲则像发自灵魂深处的缓缓诉说,诗意十足,有“寂静风暴”之誉。Smooth Operator, Sweetest Taboo, Someone Already Broke My Heart, By Your Side等作品为人熟知已久。而这首Bring Me Home,还有另外两首Jezebel和Pearls,最能将我打动,绝望的悲伤里蕴藏着生生不息的力量。她和乐队的现场表演往往比录音版更有感染力。

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (2)
评论
大漠长河 回复 悄悄话 回复 '暖冬cool夏' 的评论 : 谢谢暖姐的安慰。故乡远离了,尚有回去的一天。灵魂的家园丢失了,就再难寻觅。。。

在这风和日丽的初春,我却写下了黑暗的文字:)
暖冬cool夏 回复 悄悄话 大漠这首对家的感怀在黑暗沉寂中更加强烈,有点点悲呢。日久他乡即故乡,此心安处是吾乡,我也想过等到退休后能回去,不知还回不回的去。暂且安心待着吧,人生很短。大漠周日快乐! 天天快乐!
登录后才可评论.