陪着你慢慢走

灿烂一点点,快乐一点点
个人资料
正文

过节做的几款甜点

(2009-01-05 20:06:42) 下一个
     平安夜到侄女家过节,老公和我做了3款Dessert, 吃了两款,大家就给打趴下了,最后剩下Norwegian Hazelnut Cake动都没有动,刚好第二天要去朋友家的Christmas Party, 就拿这款蛋糕赴宴了。结果朋友们反映很好,都很喜欢吃。
      

下面这两款Dessert 就是平安夜吃的。

 

第一款:Creme Brule  这个是每年圣诞节老公要特别做给他大嫂的,因为她很多东西都不能吃,这款是她的最爱。这次老公忙不过来,就抓我做壮丁了。他口述后一遍后就匆匆忙忙又到商店买东西了,我就在家里瞎搅和。最后他赶在我犯错误前回来了,结果就成了他指挥,我做。 

做的时候没有找到器皿就用Foil代替了。

 

吃前先在表面洒点白糖

 

再用火把糖融化,吃起来脆脆甜甜的

 

 

第二款:Bombe aux Trois Chocolats (with hard chocolate cover)

 

我就吃了两口了,太甜了,难怪美国那么多超级大胖子,甜的吃太多。

 

     过元旦,朋友请我们出去吃饭,约好了,吃完饭再到我家过节。我做Norwegian Hazelnut Cake,老公放烟花,庆祝2009的到来。强力推荐这款蛋糕, Hazelnut 在里面很香,老公说他每星期吃一次都可以。

 

Norwegian Hazelnut Cake 

 

Cake

2 (21/2-oz.) pkg. Hazelnuts (filberts) or pecans

½ Cup margarine or butter

3 Eggs

11/2 Cups sugar

1 Teaspoon vanilla

2 Cups all purpose flour

2 Teaspoons baking powder

¼ Teaspoon salt

 

Glaze

½ Cup whipping cream

1 (6-oz.) pkg. (1 cup) semi-sweet chocolate chips

½ Teaspoon vanilla

 

Heat oven to 350 F . Lightly grease bottom only of 10-inch springform  pan.

Reserve 8 whole nuts for garnish. In food processor bowl with metal blade or in blender container, process nuts until ground (about 11/3 cups); reserve 1 tablespoon for garnish.

Melt margarine in small saucepan over low heat; cool.  In large bowl, beat eggs, sugar and 1 teaspoon vanilla until thick and lemon colored, 2 to 3 minutes. Add flour, baking powder, salt and ground nuts; mix well. Continue beating, gradually adding cooled melted margarine until well blended. (Mix-ture will be thick.) Spread batter in greased pan. Bake at 350 F . For 35 to 45 minutes or until toothpick inserted in center comes out clean. Cool 15 minutes; remove sides of pan. Run long knife under cake to loosen from pan bottom; invert onto serving plate. Cover with cloth towel; cool about 30 minutes.

To prepare glaze, in medium saucepan bring whipping cream just to a boil; remove from heat. Stir in chocolate chips until melted and smooth; add ½ teaspoon vanilla. Spread glaze over top of cake, allowing some to run down sides. Sprinkle reserved ground nuts around top edge of cake; arrange reserved whole nuts over ground nut.

 

 

    30日做的这款Pumpkin bread,2号才吃,味道也很不错

 

 

                                     Pumpkin Bread

   

 

Pumpkin bread才开始吃,老公又做 Apple Cake ,减肥的计划不知道什么时候才开始

 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (3)
评论
风铃叮咚 回复 悄悄话 我用10 inch的烤盘做出来的老公说是饼干,不过吃的还是很快哈。谢谢你的receipe,我最喜欢的就是榛子啦,
小不点点儿 回复 悄悄话 谢谢来我这做客。你不问我,我还真没有注意。因为老公做过一次,我是后来学着做的,家里就一个大的一个小的,所以我就拿大的做了。刚看过家里的那个是8 1/2Inch 的。谢谢提醒!
风铃叮咚 回复 悄悄话 请问您的Norwegian Hazelnut Cake是用10-inch烤盘做的吗?我做出来的没有那么厚。谢谢!
登录后才可评论.