轻舟一叶

小楫轻舟,梦入芙蓉浦。
个人资料
正文

我们的赞助孩子Valentina的信

(2012-10-11 04:45:07) 下一个

今天是美国的哥伦布日(Columbus Day),孩子们不用上学,他们将长期积压的信件一一回了,其中有一封是来自南美洲国家哥伦比亚(Colombia)的我们已赞助两年多的孩子Valentina,她如今9岁了,每隔一段时间写信给我们。两年多了,她的信越写越长,原信都是西班牙文,国际至善协会的义工将她的信翻译为英文。每封信都是那么真挚,读她的信,我们都很受鼓舞。以下是 Valentina 暑期末刚写给我们的信:


Valentina 的信的中文翻译:


我们的天父保佑你们的今天,直到永远。我告诉你们,我在暑期中。我的成绩很好,尤其是文学,文学课是我最喜欢的科目。除了学科外,我也喜欢和我的朋友黛安玩,虽然我现在想念她,但我很高兴,因为暑期中,我能够去公园玩,公园是我最喜欢的地方。我来回答你们的问题。暑期我最喜欢去的地方是Bayo Oscuro,是我们城市旁边的小镇。感谢上帝,我们家人都很好。我的人生理想之一是想成为医生,这样可以帮助别人。虽然我才九岁,我以耶稣的名祈祷,能够实现这个理想。谢谢你寄给我的信,我把它小心珍藏。我祈祷上帝保佑祝福你们。我和你们分享这句经文:“你们要称谢耶和华,因他本为善,他的慈爱永远长存。”(诗篇107:1)我告诉你,上帝是我的英雄,因为他总是和我在一起,他照顾我的家人和我,因此,我请你们继续祷告,愿神赐福给我们。我想知道你们最喜欢的颜色是什么?我最喜欢红色,喜欢用红色装饰衣服。爱你们,你们也总是在我的心里和祷告中,愿上帝祝福你们。


Valentina 的西班牙文信的英文翻译:


My our Heavenly Father bless you today and always. I tell you that I am on summer vacations and I got good grades, especially in literature that is my favorite subject. Besides this class, I also like to play with my friend named Dayana Murillo, and althought I miss her, I am very happy because during my break, I have been able to go to the park that is my favorite place. I am going to answer your questions. The place I like the best during my break is Bayo Oscuro, and it is a town near my city. My family is very well, praise God. One of my goals is to be able to be a doctor to help people, although I am only nine, I hope to achieve it in Jesus' name. Thank you for the letter that you sent me, which I keep with much affection. I pray so that God keeps you and always blesses you. I want to give you this verse. "Give thanks unto the LORD, for he is good: for his mercy endureth for ever." Psalm 107:1. I tell you that my hero is God because he is always with me and he takes care of my family and me, and for that reason, I ask you to continue praying so that God blesses us much more. I want to know what is your favorite color? Mine is red and I like to use it with my clothes. With much love and you are always in my heart and prayers so that God blesses you.

今天儿子回信的中文翻译:

我最喜欢的科目大约是历史。我也喜欢体育,但还是更喜欢历史。我和我班上所有的男孩都玩得很好。我最喜欢的颜色是深蓝色的。我们的家人会为你和你的家人祈祷。秋天已经来到了。树叶开始落,叶子也在换颜色。秋天是我最喜欢的季节,因为我的生日是秋天。我们喜欢读你的信。你最喜欢什么动物?我最喜欢狮子。我们祈祷,你可以成为一名医生。在我们生活的地方(美国宾夕法尼亚州)冬天下雪,我们通常在雪地里玩,很有趣的。现在尽管还没有雪,然而天气越来越冷了。


儿子回信的英文原文:


Dear Valentina,

My favorite class is probably History. I also like Gym, but not as much as History. I like all the boys in my class. My favorite color is dark blue. Our famliy will keep praying for you and your family. Autumn is here now. The leaves are starting to fall and turn colors. Autumn is my favorite season because my birthday is in it. We like to read your letters. What is your favorite animal? Mine is a lion. We pray that you can become a doctor. It snows in where we live (Pennsylvania, America). We usually play in the snow. It is fun. Right now, even though there is no snow yet, it is getting colder.

今天女儿回信的中文翻译:


非常谢谢你的卡片。愿上帝保佑你和你的家人。我们每天都祈祷你在学校成绩优秀,将来能够成为一名医生。我最喜欢的颜色是紫色。我的家人都很好,我们很高兴你的家人也好。我们也很高兴你取得好成绩。    

现在是秋天,树叶开始变换颜色。天气也越来越冷。学校大约一个月前开学了,所以我们有许多家庭作业。我们总是祈祷上帝,让他保佑你的家人平安。我们都非常喜欢你的信。我喜欢的一句圣经经文是:“但那等候耶和华的,必从新得力;他们必如鹰展翅上腾,他们奔跑却不困倦,行走却不疲乏。 ”(赛 40:31)我们非常高兴,你在学校里表现出色。愿神赐福给你的家人。


女儿回信的英文原文:


Dear Valentina,

Thank you so much for your card. May God bless you and your family. We pray every day that you would do well in school and will be able to become a doctor. My favorite color is purple. My family is doing well and we are glad to hear yours is too. We are very happy that you got good grades.

It is autumn now and the leaves are starting to change color. It is also getting colder. School started about a month ago, so we have much homework. We always pray to God that He will keep your family safe. We like your letter a lot. One Bible verse I like is:"But those who wait upon the Lord shall renew their strength; they shall mount up with wings like eagles; they shall run, and not be weary; and they shall walk and not faint."(Isaih 40:31) We are overjoyed that you are doing well at school and that God blesses your family.

相关博文:

我们的新孩子(上)

我们的新孩子(中)

我们的新孩子(下)

菲律宾之行(勒伽斯匹)

与Resty见面(上)

与Resty见面(下)

在美国遭诬陷系列

为海地祈祷

国际至善协会周末(2012年)

国际至善协会周末(2011年)

我们的菲律宾孩子考上了大学

最后一封信

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.