轻舟一叶

小楫轻舟,梦入芙蓉浦。
个人资料
正文

2011圣诞游(1)西弗吉尼亚州

(2011-12-31 19:24:01) 下一个

2011圣诞游(1)西弗吉尼亚州

-------------
中午从宾州出发,从81号公路南下,路经马里兰州、弗吉尼亚州、到达西弗吉尼亚州。

弗吉尼亚州和西弗吉尼亚州山峦起伏,经Shenandoah 仙纳度一带,想起了约翰·丹佛那首有名的《乡村路,带我回家》(Take Me Home, Country Roads)


《乡村路,带我回家》(Take Me Home, Country Roads)中英文歌词:

         Take Me Home, Country Roads 乡村路,带我回家

Almost heaven,West Virginia,西弗吉尼亚,简直像天堂,

Blue Ridge Mountains,有蓝岭群山,

Shenandoah River. 仙纳度河流。

Life is old there,那里生活久远,

Older than the trees; 比树木要悠久;

Younger than the mountains,比群山年轻,

Growing like a breeze.像轻风般成长。

Country roads, take me home,乡村路,带我回家,

To the place I belong,去属于我的地方,

West Virginia,西弗吉尼亚,

Mountain mamma,大山妈妈,

Take me home, country roads.乡村路,带我回家。

All my memories 我所有的记忆,

Gather round her,全是关于她,

Miner's lady,矿工的太太,

Stranger to blue water.从未见过蔚蓝的海。

Dark and dusty,皮肤黝黑而多尘,

Painted on the sky,似画在天上,

Misty taste of moonshine,似月有薄雾色。

Teardrop in my eye.眼泪涌上我眼眶。

Country roads, take me home,乡村路,带我回家,

To the place I belong,去属于我的地方,

West Virginia,西弗吉尼亚,

Mountain mamma,大山妈妈,

Take me home, country roads.乡村路,带我回家。

I hear her voice in the morning hours,清晨我听见她的声音,

She calls me.她在呼唤我。

The radio reminds me of my home 收音机使我想起

Far away,遥远的家,

And driving down the road,开车沿着公路走,

I get a feeling 我感觉到

That I should have been home 我早就该回家,

Yesterday, yesterday.昨天,昨天。

Country roads, take me home,乡村路,带我回家,

To the place I belong,去属于我的地方,

West Virginia,西弗吉尼亚,

Mountain mamma, 大山妈妈,

Take me home, country roads.带我回家,乡村路。

Country roads, take me home,乡村路,带我回家。

To the place I belong,去我属于的地方,

West Virginia,西弗吉尼亚,

Mountain mamma,大山妈妈,

Take me home, country roads.乡村路,带我回家。

Take me home,country roads.乡村路,带我回家。

Take me home, country roads.乡村路,带我回家。


http://blog.sina.com.cn/s/blog_500e53690102dwzx.html 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.