个人资料
正文

跟马龙.白兰度随便聊几句(伴西西里乐)

(2004-12-12 14:20:54) 下一个
你前天走了
昨早晨才知道
丈夫没告我
怕我太伤心

你早年说过
演戏就为了
几个大子儿
我除了写诗
别的全是骗钱

你不肯领奥斯卡奖
派个墨西哥女秘书
一个谢字没有
把美国大骂一通
为印第安人出气
那“小羽毛”*
硬是被人轰下台

人家说你
作为男人
是一个天使
作为演员
是一个妖怪**

我这无名小卒
也是

你为了儿子
钱全被律师掏空
您老了
住一间Bangalow
比我在底特律时还穷
那时我还能两块钱
看一场你演的
《唐璜德马科》

把骨灰洒在
大溪地群岛
风景优美的Tetiaroa
就象我要把骨灰
埋后院一样
好给鸡扒土时吃

唉!
同是异类
狐死鼠悲***

-------------------------------------------------------
*:真名:Little feather
**:《巴黎的最后探戈》的导演贝尔那多-贝特鲁奇
***: 小白鼠





跟马龙.白兰度随便聊几句(伴西西里乐)

7-4-2004

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (6)
评论
红豆豆 回复 悄悄话 Wow, 原创 music!!

Do you know a public place to hold MP3? If not you may ask others in a forum.

红豆
清云 回复 悄悄话 Dear Red-Bean,

Now I understand that you meant that someone might use my music. It is ok, because some of my works have got legal copyrights already. And I do not think my music is that good. Thank you.
Regards,
清云 回复 悄悄话 Dear Red-Bean:

Thank you for your reply. But I do not understand that when I upload my own (original) music into a public web site, I would violate the copyright right(?). Please explain. I e-mailed to you already. Thanks.
Regards,
红豆豆 回复 悄悄话 Dear 清云,

I emailed you with sample code. If you have any question, let know.

You need to find the music from a public site, or upload your music to a public site. The latter is not good, you may violate the copyright thing and even possiblly get into a legal trouble.

红豆
清云 回复 悄悄话
红豆女士:

谢谢您贴这优美的曲子。此曲和齐瓦哥医生及“Love Story”的主题曲,是我最喜欢的近代电影音乐。我有许多原创 mp3 files,但不知如何上传至文学城网站。您是否能告诉步骤,感谢不尽(如太麻烦,请您告诉那里可找到资料)。
祝好

清云 e-mail yuhongja@comcast.net
登录后才可评论.