个人资料
慕容青草 (热门博主)
  • 博客访问:
归档
正文

关于相对论动量乱账的英文对话

(2023-02-10 08:41:41) 下一个

戴榕菁

下面是在academia.com和来自中国的读者关于我的“The Faulty System of Relativistic Momentum and Energy【[1]】”一文的对话。

X. D. Dongfang
1 hr ago

The equation (1) in your article is derived from the integral form of the kinetic energy theorem in the sense of relativistic mechanics. Within the framework of relativistic mechanics, it has strict derivation. I seem to have reproduced such derivation in some articles. But relativity is based on the wrong assumption that the speed of light is constant.

Rongqing Dai
31 mins ago

You are wrong!.....Please try to give your derivation without redefining momentum p using (3).....Don't just talk by imagination......Try it using your hands!


了解我的读者都知道我很反感在对我的文章做评论时不认真读我的文章而凭想象自以为聪明地胡扯,所以我的语气不太客气。

下面是该文相关部分的截图:

 

相关链接:
相对论动量和能量的一笔乱账

 

 

【[1]】 https://www.academia.edu/s/21bff1eea0?source=link

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (2)
评论
慕容青草 回复 悄悄话 看来这是教育体制的问题。。。。那个地方出来的人好像都有一个硬撑到底的共性!下面是他在我那里死缠烂打之后我对他的喊话:

X. D. Dongfang:

Why are you so obsessed in bullshitting here? If you think that you can derive (1) using Lorentz transformation without redefining momentum, just do it and show others your result!

What's the point for you to bullshit so much here?

Do it! I give you the derivation and you claim you could do otherwise, just do it! What's the point to bullshit here???
慕容青草 回复 悄悄话 这里我要给那位X.D. Dongfang一个提示:当你意识到整个20世纪的物理学几乎要被从根否定的时候,你不再为找到一两个小毛病而兴奋,而是要问为什么会这样?你更重视的是物理学实践的方式,哲学,文化出了什么问题。。。这就是为什么在已经否认了狭义相对论整体的前提下来揭示“即便在承认狭义相对论的前提下,那个狭义相对论的动量都是有问题的”这一点的意义。。。。。。这可以帮助认识物理学界的方法和文化上出了什么问题。。。。。
登录后才可评论.