个人资料
正文

祝各位朋友夏安

(2011-07-28 21:39:00) 下一个

最近一直非常忙碌,工作家庭一起忙,所以很久没来茶座了。趁着夜深人静贴上我摄影习作的几张照片,与朋友们一起分享,也盼望能看到各位更多的精彩贴子。:) :guitar: :toast:

玉簪花  HOSTA。这些玉簪花在我的花园里很多年了,因为这种植物不需要过多的关照,我一直都把它忽略了,再加上当地这个花很常见,我更是没有过多注意过它。一天,完全是偶然,我看到了它的中文名字-玉簪花,就因此喜欢上了它。:D玉簪花,祖籍中国,喜阴凉,耐寒又耐旱,花型洁白,象中国古时候女人配戴的白玉簪子,因而得到此花名。玉簪花还有别的品种,我更喜欢我家里的这种深绿色宽阔叶子的,更能衬托出花的素净与洁白。那天我仔仔细细将它端详,更是感觉爱不释手。。。:love:

 

 

 

 

茉莉花年年盛开,沁人心脾,每天都能摘回一小把,放在枕边,在幽香中进入梦乡。:)

 

 

我非常喜欢的小花Vinca,祖籍非洲,非常耐热耐旱,花儿虽不香但艳丽夺目,每年夏天都要种上几棵。

 

 

我的两盆兰花进了家门之后,绽放了大约快两个月,这个星期开始调谢了。我会继续细心照料,盼望秋季兰花再现的时刻。在此感谢给我帮助的养兰高手聆歌,云清和小声音!照片照地匆忙,所以效果很不好,玫瑰红色的照模糊了,手抖了。等花儿再现的时候再认真拍摄一次。:D

 

 

 

歌曲是新西兰歌手Hayley Westenra唱的英文版,顺便贴上原版日文版的,给懂日文的朋友。:D 中文版的也不错,等有时间再贴。谢谢大伙看贴,祝各位朋友夏安。 :) :hug: :rose: :toast: :coffee: :apple: :watmel:


Hayley Westenra - Nada sousou

 

Turning the pages of old photographs

I whisper thanks to each and every one

Deep in my heart you have come, come to Live

Sure as the sun to see me through

 

Come rain or shine however the day may be

You shelter me with your smile

However far your memories may fade

Traces of you I hope to find

Then you appear and I drown in my own tears

 

I wish on a star, the first star of the night

You'll find me here every evening of the year

As twilight approaches I look to the sky

Searching for you with all of my heart

 

In grief and joy I long for you and your smile

Hoping you feel the way I do

If only you could find me from where you are

I do believe somewhere in time

I do believe I will see you once again

 

Come rain or shine however the day may be

You shelter me with your smile

But as each memory of you fades away

I'm so alone longing for you

You're on my mind as I drown in my own tears

 

Missing you so I'm missing you so

You're on my mind as I drown in my own tears

 

 

夏川りみ 涙そうそう

 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.