步入中年

家庭和睦,子女成长。
正文

眼镜—女儿篇

(2007-10-19 17:05:13) 下一个
偶尔听8岁的女儿说有时看不清黑板上的字。连忙带她去查视力,150度。
她也得戴眼镜了。其实,早就知道这是不可避免的事。我,老公,儿子都是近视眼。我最为严重。这些年来特别在意地当心女儿的视力,仍然抵不过“有其母必有其女”。
眼科医生建议配眼镜,不过只在看远景(比如老师写在黑板上的字)时戴。可是以我们过来人的经验是要么一直戴着,否则戴戴脱脱,只会加深近视。
女儿2年的幼儿园一直是我每天早上送去的,认识了很多她的同学们。女儿一年级开始,由老公一早送。一年后的某一日,早上我送女儿去时,一看她班上的同学中一下子多了5,6个“小四眼”。和两个“小四眼”的妈妈说起“戴眼镜”一事,她们都不以为然。认为“戴眼镜”也挺cool。还特意告诉我最近女孩子喜欢的眼镜式样正“sold out(脱销)”。
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (3)
评论
米兰 回复 悄悄话 那么小就戴眼镜啦,可惜...我女儿也是个大近视,我当然也是啦,而且是越来越不好...没办法了...
夏日余晖 回复 悄悄话 Agreet with you.
That's why we don't want our son having glass.
sinead4273 回复 悄悄话
Guess, what,

An Optometorest checked my little guy's eye when he was four. Then, she said, my little guy needs glass.... a year later, we picked up frame, and were going to buy it, then, Doc, said, wait for another year.... ok, this year, she said definitely, he would have glasses before he starts his new school year...... I did not like the idea.

So, I took my son anotehr Opt... ... he said, there is no reason, the little guy needs glass.... so, I am just happy , he does not need it now....

You know kids are too active... esp. boys. With glasses, it will be too dawn difficult....

Check around, at least, have a second opinion.

Have a great weekend.
登录后才可评论.