红叶

拾一片红叶珍藏,留一抹岁月回味.
正文

Take Me Home Country Road

(2007-10-11 13:34:53) 下一个

很多很多年以前,在北京。第一次听到这首John DenverTake Me Home Country Road(带我回家乡村路),被它感动。当听到“Country Road, Take Me Home, To The Place I Belong”,就觉得那是为我写的一首歌。今天偶然翻出自己几年前刻录的歌曲集,又听到了熟悉的旋律,还是觉得那是为我写的歌。

 

来美国之后,有了很多闲暇的时间,看了很多以往只听过名字而没有时间看的动画片。其中宫崎骏的《侧耳倾听》就是以这首歌开头。不知道是因为我爱这首歌,还是我爱剧中的小霁,从此这部剧就是这首歌的代言剧了。

 

如果我有一个恒定如一、简单朴实的内核,就好了。不过,这里的空间就会少了一个我。今天我的内核是思念遥远的家,就让我尽情表达吧。好像有些伤感,其实我心里倒没有。只有远远的风声轻轻地送进了我的耳朵里。侧耳倾听,倾听心灵深处的风声。

 

Almost heaven, west Virginia
Blue ridge mountains
Shenandoah river -
Life is old there
Older than the trees
Younger than the mountains
Growin
g like a breeze

Country roads, take me home
To the place I belong
West Virginia, mountain momma
Take me home, country roads

All my memories gathered round her
Miners lady, stranger to blue water
Dark and dusty, painted on the sky
Misty taste of moonshine
Teardrops in my eye

Country roads, take me home
To the place I belong
West Virginia, mountain momma
Take me home, country roads

I hear her voice
In the mornin
g hour she calls me
The radio reminds me of my home far away
And drivin
g down the road I get a feeling
That I should have been home yesterday, yesterday

Country roads, take me home
To the place I belong
West Virginia, mountain momma
Take me home, country roads

Country roads, take me home
To the place I belong
West Virginia, mountain momma
Take me home, country roads
Take me home, now country roads
Take me home, now country roads




[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.