正文

女儿要的圣诞礼物,你说我还能拒绝吗?

(2013-12-26 09:20:05) 下一个

女儿今年四年级,很想拥有一台自己的laptop,我一直没有答应她。一是我不想让她轻易得到自己想要的东西;二是我和她爸爸各有一台laptop,她爸爸的经常要用,我嘛,因为有ipad,laptop闲着足够她用来做作业;三是她自控能力较差,担心她总惦记着用来聊天或玩游戏。
今年圣诞节前,女儿早早又提出要laptop做圣诞礼物,我还是没答应。我建议她写一个list,我们好选择给她买礼物,这不,上周五,人给了我list,你猜咋的?从头到尾全是各种型号的laptop,人还说让我们所有人——外婆,爸爸;妈妈和姐姐合起来买给她就行。我生气了,说这样我们没法给你礼物,她哭了。外婆曾带过她两年,这回又刚来美国,就哄着她说,学习用嘛,就买吧,外婆给出一半钱。我说不能轻易答应她。
晚上,我和女儿谈判,一是你得告诉我们为什么你一定要自己的电脑;二是有了自己的电脑,你要如何做好自己的事,如做不到怎么办?女儿问要写出来,我说当然,还要sent给姐姐,我们四个人都同意了,才能买。
第二天一早,女儿早早地爬起来坐电脑前,啪啪啪地敲起来。我9点出门上班,9点半,人电话打来,“妈咪,我sent给你了”。我打开email,一看,人正儿八经地写了篇essay,下面就是,原汁原味的哦。

Why I should have a Computer. By: xxx

Have you ever wondered why people want a computer?  Have you ever wondered if kids want have computers instead of just playing games and chatting with others on a computer? Well, I know why I should have a computer. Come along to see my point of view of why I should have a computer. 

First, I think I should have a computer so I can type essays or note pages. It can help my grade for neatness. Typing can also make it a lot faster to do the essay or homework.

Second, my teacher can give me a specific website to do homework on. My teacher might say to go on Study Island to practice my math and get some ribbons so my class can win the Study Island Contest. He might even put math problems on his blog.

Also, I might have a group assignment that I need to do by emailing others.  I might email them ideas of thing or a picture. It can be very helpful to email others because you can’t use a phone to give someone a picture or something.

Next, there might be an essay that I need to research about. I might need to research about a person named Henry Hudson that I don’t even know about. It can improve my researching skills and where I should look for the most information.

Last, having my own computer can make me not bother others at home that have a computer and are using it. They might need to do something important like paying the bills and I can keep on bothering them so I can use a computer. It can frustrate others and not make them do work.

These are the reasons why I should have a computer. They can be very reasonable or not reasonable but this is why I should have a computer.

我这一边看一边忍不住笑得眼泪都出来了。 晚上,人把每天应该做的事也流水账似的都罗列出来写成另一篇。

想知道结果如何? 这不,
圣诞树下,那用圣诞彩纸裹着的长方形的那一份礼物,女儿可是迫不及待地等着拆它呢。                                                                              

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.