每一次的付出都有收获:)

时间在文字里流连,人在生命里穿梭,你在那一端起飞,我在这里驻盼,呵!生命的泉水,幸福的岸
正文

With God On Our Side

(2007-07-19 20:05:02) 下一个

<>
这张专辑
歌名<>

With God On Our Side

Composer/Bob Dylan
 
Oh my name it is nothin'
My age it means less
The country I come from
Is called the Midwest
It's taught and brought up there
The laws to abide
And that land that I live in
Has God on its side.

Oh the history books tell it
They tell it so well
The cavalries charged
The Indians fell
The cavalries charged
The Indians died
Oh the country was young
With God on its side

Oh the Spanish-American
War had its day
And the Civil War too
Was soon laid away
And the names of the heroes
It's made to memorize
With guns in their hands
And God on their side.

Oh the First World War, boys
It closed out its fate
The reason for fighting
I never got straight
But I learned to accept it
Accept it with pride
For you don't count the dead
When God's on your side.

When the Second World War
Came to an end
We forgave the Germans
And we were friends
Thouth they murdered six million
In the ovens they fried
The Germans now too
Have God on their side.

I've learned to hate Russians
All through my whole lifr
If another war starts
It's them we must fight
To hate them and fear them
To run and to hide
And accept it all bravely
With God on my side.

But now we got weapons
Of the chemical dust
If fire them we're forced to
Then fire them we must
One push of the button
And a shot the world wide
And you never ask questions
When God's on your side.

In many a dark hour
I've been thinkin' about this
That Jesus Christ
Was betrayed by a kiss
But I can't think for you
You'll have to decide
Whether Judas Iscariot
Had God on his side

So now as I'm leavin'
I'm weary as Hell
The confusion I'm feelin'
Ain't no tongue can tell
The words fill my head
And fall to the floor
If God's on our side
He'll stop the next war.

上帝与我们同在
 
不要问我的名字
我的年龄也并不重要
中西部
那是我的故乡,你要知道
我就是在那里长大
那片土地啊
有上帝与它同在
 
历史书上精彩地写道
骑兵们奋勇向前
接着,是印第安人倒下
骑兵们奋勇向前
接着,是印第安人倒下
那时我们年轻的国家
有上帝与它同在
 
美国和西班牙的那场战争啊
终于结束在某一天
内战同样也曾经有
那结束的一天
我必须把英雄的名字
牢记在心间
他们手里拿着枪啊
还有上帝与他们同在
 
第一次的世界大战
也很快就结束
我却从未曾知晓
那战争开始的原因
学着接受这骄傲吧
胜利就是那骄傲的原因
因为你不必去怜悯无数死去的人们
当上帝与你同在
 
当第二次世界大战
也终于结束
德国人得到了我们的宽恕
尽管他们曾经杀人无数
现在德国人
也有上帝与他们同在
 
我学会一生都要仇恨
那些俄国人
如果有下一场战争
那他们就是敌人
我充满仇恨和畏惧
还要习惯逃亡和躲避
我必须勇敢地面对这样的生活
想着有上帝与我们同在
 
如今我们有了原子武器
我们必须使用它
要是我们被迫动用武力
只需按下按钮
毁灭这个世界不费吹灰之力
你从不去问这样做的目的
因为有上帝与你同在
 
我在黑暗中不断的思考
耶稣是被一个吻所出卖
但我却不能替你思考
你必须自己想明白
是不是犹大
也有上帝与他同在
 
现在我即将离去
疲惫有如从地狱经过
没有语言能够表达
充满我头脑的疑惑
阻止下一场战争吧
如果上帝真的与我们同在

[ 打印 ]
[ 编辑 ]
[ 删除 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.