个人资料
林贝卡 (热门博主)
  • 博客访问:
正文

Try To Remember

(2007-03-01 00:12:18) 下一个

 



Try to Remember
        -- By Brothers Four

 
 Try to remember the kind of september
 When life was slow and oh so mellow
 Try to remember the kind of september
 When grass was green and grain was yellow
 Try to remember the kind of september
 When you were a tender and a callow fellow
 Try to remember and if you remember
 Then follow -follow,oh-oh
 
 Try to remember when life was so tender
 That no one wept except the willow
 Try to remember the kind of september
 When love was an ember about to billow
 Try to remember and if you remember
 Then follow-follow,oh-oh
 
 Deep in december it`s nice to remember
 Although you know the snow will follow
 Deep in december it`s nice to remember
 The fire of september that made us mellow
 Deep in december our hearts should remember
 And follow-follow,oh-oh

 追忆那醉人的九月
 时光缓缓生活悠游
 追忆那醉人的九月
 草儿青青稻麦金黄
 追忆那醉人的九月
 曾经的年幼温柔
 追忆往日,若你还记得
 请跟我来,跟我来,哦
 
 追忆那段感伤时光
 只有杨柳泪珠盈盈
 追忆那醉人的九月
 爱情的即将燎原的星火
 追忆往日,若你还记得
 请跟我来,跟我来,哦
 
 十二月的回忆温馨而甜蜜
 尽管你知道大雪即将飘落
 十二月的回忆温馨而甜蜜
 九月的热恋沉醉着你我
 十二月的回忆深埋在心里
 请跟我来,跟我来,哦
制作:lli_go


 
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (10)
评论
林贝卡 回复 悄悄话 林贝卡 评论于:2006-05-23 17:46:02 [回复评论]

你发的在线链接,我刚才打开了,听到了Try to remember,谢谢你。

outtowner 评论于:2006-05-23 17:25:58 [回复评论]

在个人首页上有“个人帐号管理:帐号参数”,打开后其中有一栏(第3栏),应该是放 在线收听链接的。我试了,但好像不行。可能是网站的问题了

outtowner 评论于:2006-05-23 17:04:21 [回复评论]

这是在线听的链接,不知有用否
http://www.mblue.cn/music/trytoemember.wma

林贝卡 评论于:2006-05-23 15:39:30 [回复评论]

Outtowner, 谢谢你的问候。歌曲在我的计算机上,我自己可以听到的。我不知道如何正确的上传到我的博克里,让它不停的播放,供大家欣赏. Yeah, what a pity.

outtowner 评论于:2006-05-23 14:43:28 [回复评论]

不能播发是挺可惜,改天我也找找, 问好,:)

林贝卡 评论于:2006-05-23 14:18:47 [回复评论]

Outtowner, I am glad to know that you enjoy the song. Thank you very much for your messages. 这是一个网友推荐给我的歌曲,听了以后,非常的喜欢。只可惜,不知为何不能在我的博克上播放了,以前是可以的。


outtowner 评论于:2006-05-22 17:36:18 [回复评论]

又查了下,见一个版本好像多了几句,录来供参考:
http://www.azlyrics.com/lyrics/tomjones/trytoremember.html

第2段多了:
Try to remember when life was so tender that
dreams were kept beside your pillow.

第3段多了:
Deep in December it's nice to remember
without the hurt the heart is hollow.

上面这两句多出的,从整体上,把歌词背景弄复杂了很多
---- 一己之见,莫见笑, :)

outtowner 评论于:2006-05-22 17:20:51 [回复评论]

歌词温馨感人,冬夜相伴,轻声吟唱,谁又能忘那九月绚丽的时光~

deep in december it`s nice to remember ...
deep in december our hearts should remember ...

这结尾的几句,点清了 “who should we TRY to remember”。

好歌、译的也不错,欣赏了~

登录后才可评论.