老大和老大的博客

亦冲亦潜,顺势随缘。潜水有潜水的理由,冲浪有冲浪的原因。
个人资料
正文

【小冲浪说】Lunar Panels

(2024-04-22 18:15:04) 下一个

小冲浪的书里,居然有太阳能电池板,即solar panels,这着实让老大我羡慕不已哈。

记得老大我小时候,到处翻书来读,记得读到“宁要草,不要苗”的政治口号,读到“出版此书不代表赞同,是为了批判”的免责声明,更记得没什么合适的书,羡慕别人家的《十万个为什么》。。。嗨,就不暴露年龄了,为了咱小冲浪高兴吧。

“Daddy,”这天,小冲浪又来跟老大我讲他的新主意,“Super Buddies have invented lunar panels!”

“Oh, lunar panels,”老大我继续当我的捧哏,“what can they do?”

“Just like solar panels,”小冲浪耐心地跟我解释,“but, instead of converting sunshine into electricity, lunar panels convert moonlight into electricity.”

“Well,”老大我要证明咱是专业的捧哏,“Moonlight is very faint and doesn't have enough energy. That's a problem. Do you want to hear daddy's great idea?”

“OK.”小冲浪也愿意听老大我的主意,这让老大我很开心。

“How about Super Buddies invent 'lunar solar panels', which are solar panels but installed on the surface of the moon?”老大我一边介绍老大我的主意,一边确保小冲浪在听而且听懂了, “This way, when Super Buddies or some other astronauts go to the moon, they have electricity!”

“Great idea!”小冲浪貌似也get到要怎么当捧哏了,“These are 'lunar solar panels', and 'lunar panels' for short!”

2024.4

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.