老大和老大的博客

亦冲亦潜,顺势随缘。潜水有潜水的理由,冲浪有冲浪的原因。
个人资料
正文

【小冲浪说】Hate

(2023-12-19 20:55:22) 下一个

“Daddy,”吃晚饭的时候,小冲浪看着我,主动跟我说,“Hate keeps the world alive.”

“What?!”我确认自己没听错,然后问他,“Who told you that?”

“I read it in a book.”他说。

“Which book?”我问。

“Dog man.”他说。

“That's not correct.”有了一点时间缓冲,我开始反击,“Love keeps the world alive.”

“Really?”轮到他问了。

“Right. You see, daddy and mommy love you. That's why we spend so much time and energy taking care of you, from 7 am in the morning until you go to bed in the evening. On the weekend, we take you to the park to ride your bike. And we buy toys for you and give you gifts. We do all these for you  willingly because daddy and mommy love you.”我长篇大论了一通。

小冲浪看着我,没再说什么,不知道是不是刚才我说到哪里的时候已经lost him。

天,我想,那些本Dog man的书,真的这样乱写一气的吗?岂有此理哈,我得一页一页自己都过一遍才行。

2023.12

 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.