个人资料
LinMu (热门博主)
  • 博客访问:
归档
正文

《我的妻子》 卡佛

(2020-12-05 17:04:15) 下一个

我的妻子》  林木译

我的妻子不见了,还有她的那些衣服。
她留下两只尼龙长袜,
一把发刷掉在床后。
我想让你知道
这些曲线优美的尼龙袜,和缠在
刷鬃之间粗硬的黑发。
我把尼龙袜丢进垃圾袋;刷子
我要留着自己用。只是这张床
看着奇怪,却又说不清为什么。

 

My Wife  By Raymond Carver

My wife has disappeared along with her clothes.
She left behind two nylon stockings, and
a hairbrush overlooked behind the bed.
I should like to call your attention
to these shapely nylons, and to the strong
dark hair caught in the bristles of the brush.
I drop the nylons into the garbage sack; the brush
I’ll keep and use. It is only the bed
that seems strange and impossible to account for.

 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (4)
评论
LinMu 回复 悄悄话 回复 '疏影笑寒' 的评论 : 请多批!
LinMu 回复 悄悄话 回复 '雪中梅' 的评论 : 谢谢问好!
疏影笑寒 回复 悄悄话 译得有味道!
雪中梅 回复 悄悄话 译得好,英文真好。欣赏了,平安是福。
登录后才可评论.