个人资料
LinMu (热门博主)
  • 博客访问:
归档
正文

《学习阅读》 by 弗兰兹.赖特

(2013-05-19 23:45:18) 下一个
           弗兰兹.赖特 

 

如果每看五六个单词我就要翻字典,
那又怎样。我查找。
反正我无处可去。 
 
见不到父亲,我母亲
像将要爆发,
不是开成花朵,每当我说话。
 
我最爱读伊利亚特。是的。
我不能准确发音,
但我什么时候要发音, 
 
给谁?
难道是我的继父?
首先,他几乎不会说英语; 
 
其次他完全可能
嘲笑或打我
即使我没有触怒他。 
 
孤独,苦闷和恐惧
我的动机
火上浇油 
 
我跪在地上因为他们感谢上帝。
杜甫,赞美诗,惠特曼,里尔克。
生活已经教会了我。
 
.    ( 林木译)

 

Learning To Read — by Franz Wright 

 

If I had tolook up every fifth or sixth word,
so what. I looked them up.
I had nowhere important to be. 
 
My fatherwas unavailable, and my mother
looked like she was about to break,
and not into blossom, every time I spoke. 
 
My favoritewas the Iliad. True,
I had trouble pronouncing the names,
but when was I going to pronounce them, and 
 
to whom? 
My stepfather maybe?
Number one, he could barely speak English;
 
two, he had sufficient intent
to smirk or knock me down
without any prompting from me. 
 
Loneliness, boredom and terror
my motivation
fiercely fuelled. 
 
I get down on my knees and thank God for them. 
Du Fu, the Psalms, Whitman, Rilke.
Life has taught me.

 

 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.