Sananda

深呼吸,专注,流动,脉轮,感觉,践行
个人资料
最新评论
正文

巴夏:小我的職責

(2023-06-28 08:27:14) 下一个

巴夏:小我的職責

Original 巴夏Bashar  巴夏Bashar 2023-06-28 15:18

https://mp.weixin.qq.com/s/2JF-qOSm1QtODbSHi6cDkA

問:
小我是必要的嗎?

有很多不同的觀點,就像有些人說,消除小我,等等……

巴夏:
這個好笑,我們先笑一會兒

問:
我知道。

因為,沒了小我,我們就無法存活於世,也無法體驗人生

巴夏:
The ego is simply the physical personality that allows you the opportunity to experience yourself as a physical being.
小我,只不過是物質化的人格結構,讓你們可以體驗到自己是一個物質的生命體

僅此而已。

就像我們曾比喻的那樣,小我,就像潛水鏡一樣。

當你決定到海裡潛水時,如果你想在海底看得清清楚楚,而不是模模糊糊。

那麼,你就需要戴一個潛水鏡,才能做到。

這就是小我。

Now you can let go and not experience the negative ego. But you can't let go of the ego as long as you are physical.
你可以放手,不再經歷到負面的小我,但是,只要你還有一具身體,你就無法放下小我。

問:
正面小我和負面小我,還是有區別的,是吧?

巴夏:
是的。

The positive ego just has one function to allow you to experience physical reality as clearly as possible.
正面小我,只有一個功能,就是讓你盡可能清晰地體驗物質世界。

It's just the structure you call the physical mind that allows you to know yourself as a physical being.
它的結構,就是你們所謂的物質心智,其目的,就是為了讓你知道你是一個肉身實體。

The negative ego is what happens when you give the positive ego too much to do beyond what it's designed to do.
負面小我,之所以會出現,那是因為你給正面小我太多工作要做,超出了它原本的工作量。

You make it think it has to control everything
你讓它認為,它必須掌控一切。

That would be as silly as saying that the diving mask should have the job of telling you where to go and what to look at.
這種情況,就像是傻傻地認為,你佩戴的潛水鏡有職責告訴你:你要去哪裡,你該看什麼。

No.
不是的。

It's just that when you decide where to go and what to look at, the diving mask gives you a clear vision of it.
而是當你決定要去哪裡,要看什麼的時候,潛水鏡能讓你看得清清楚楚。

It doesn't have the responsibility of figuring out what you should do and when you should do it.
它沒有責任弄清楚:你該做什麼,或你該什麼時候做。

But when you think that your physical mind has those responsibilities that it has to control everything every single moment,
但是,如果你認為你的物質心智(小我),有這些職責,並且它必須每時每刻,掌控一切。

then it becomes over burdened and it becomes the negative ego that thinks it's more than it needs to be.
那麼,它就會負擔過重,而變成了負面的小我,認為它必須做那些超過它職責範圍的事情。

But the ego is just a device to allow you to experience yourself as a physical being.
但本質上,小我只是一個「設備」,讓你可以體驗到自己是個肉身實體。

That's all it is.
僅此而已。

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.