正文

切斯瓦夫·米沃什《礼物》

(2024-08-27 18:51:37) 下一个

《礼物》
作者:切斯瓦夫·米沃什
翻译:忒绿

多么快乐的一天。
雾早早散去,我在花园里忙碌。
蜂鸟停驻在忍冬花上。
世上不曾有我想占有的东西。
我不知道谁值得我去羡慕。
曾经受过的任何苦难,我都已忘记。
想到自己是个一成不变的人并不让我感到难堪。
我身体没有恙痛。
当直起身来,我看见了蓝色的大海和船帆。


Gift
by Czeslaw Milosz

A day so happy.
Fog lifted early, I worked in the garden.
Hummingbirds were stopping over honeysuckle flowers.
There was no thing on earth I wanted to possess.
I knew no one worth my envying him.
Whatever evil I had suffered, I forgot.
To think that once I was the same man did not embarrass me.
In my body I felt no pain.
When straightening up, I saw the blue sea and sails.

 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.