天玉之

行于山水,爱在心头,教书育人,诗意人生
(原创所有,请勿转载)
个人资料
正文

2020中秋快乐 (Two Piano Songs Played and Two Poems - Happy Moon Fest

(2020-10-01 11:18:40) 下一个

Your device may play the two songs at the same time. Please silence one song while listening to the other. 

 

2020中秋快乐 - 两首诗歌和两首钢琴曲

Two Piano Songs and Two Poems - Happy Moon Festival!

 

 

1.              【庚子半年】

 
 
庚子这半年 我经历了洪水 山火 台风 地震
 
还有 突袭而来的病毒
 
它们在我身体留下的痕迹
 
全部记录在心电图上 删除不去
 
你好奇我的感受?还是不说吧
 
说了 怕我会失去睿智
 
将自己变成洪水 山火 台风 地震
 
 
 
 
生命有限 我还是忙着做自己喜欢的事。
 
今天 我要去湖边跑十里 吐尽胸中的晦气
 
享受阳光与秋风融合在一起时的空气
 
明天 我会去桃溪谷 在石瀑清潭里畅游
 
听水滴从花芯儿滑落的声音
 
后天 我将喝着清茶 微笑着将庚子年的经历
 
谱写成一首钢琴交响曲 里面自然会有电闪雷鸣
 
但愿更多的是蝶舞翩飞 花香鸟语
 
 
 
 
 
      
 
2.                【城外的月亮】
     
       
 
那晚被流星雨遮住的月亮
 
踏着莲花步 缓缓落在了飞檐之上
 
天宇溥阔 可今夜
 
它停在了这座城的上空
 
 
 
它喜欢在清爽无风的秋夜
 
附身静静聆听城里人说话
 
欢快的 忧伤的  犀利的 深情的
 
有的话 令它倏然揽云遮面 星光点点
 
而夜袭的流星 呼风唤雨的古树
 
又使它哑然失笑
 
 
 
它看见城里的有心人时常抬起头
 
在深蓝色的丝绒天幕上寻找它
 
月亮拨开云雾 努力朝他们的方向望去
 
并附在他们的耳旁低语 ——
 
亲爱的有心人,我也很想你们啊
 
 
 
又看见那湾柔波荡漾的湖水了
 
月亮欢喜地爬到湖边黑核桃树捎上
 
今夜 它会枕着水波的一条条心纹
 
与它一起 继续做天鹅湖的梦
 
直到剧终
 

 

 

 

————————————————————————————————————

I played two piano songs and recorded them for you, to celebrate the Moon Festival. My piano skill is not that good, but it is the thought counts, right? : )

I recorded it using Dolby On. It will sound better to listen with a headset. Please silence one song while listening to the other. Your device may play them at the same time.

 

弹了两首钢琴曲, 给大家过节助兴, 见笑了 ~~

我是用Dolby On 录的, 戴耳机听效果会更好

 

1. The Moon Represents My Heart

 

 

This is a famous Chinese folk song, frequently sang around the Moon Festival. Kenny G even has his own jazzy version with the same title.

My two parakeets like music a lot. They are "classical birds". They like to accompany me when I play piano. When they hear a familiar song, they even follow and join me. At the end of this song, you can hear their vocal comments : )

我的两只鹦鹉很喜欢音乐,是classical birds, 每碰到它们喜欢的曲子,会跟着唱, 这首曲子的最后你可以听到它们的评论,感受。。。

 

 

2. Speak Softly, Love

 

This song is the theme song from the movie God Father. I have always thought its lyrics are just as beautiful as a poem. 

电影教父的主题曲, 一直觉得这首歌的歌词如诗一样美。。。

 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.