真道的魅力

道成了肉身,丰丰满满地有恩典,有真理,魅力四射,令我折服
个人资料
正文

10-9

(2023-10-08 20:41:25) 下一个

10-9

You have been on a long, uphill journey, and your energy is almost spent. Though you have faltered at times, you have not let go of my hand. I am pleased with your desire to stay close to me. There is one thing, however, that displeases me: your tendency to complain. You may talk to me as much as you like about the difficulty of the path we are following. I understand better than anyone else the stresses and strains that have afflicted you. You can ventilate safely to me because talking with me tempers your thoughts and helps you see things from my perspective.

Complaining to others is another matter altogether. It opens the door to deadly sins such as self-pity and rage. Whenever you are tempted to grumble, come to me and talk it out. As you open up to me, I will put my thoughts in your mind and my song in your heart.

 

你已经走过了一段漫长而艰难的旅程,你的能量几乎耗尽。尽管你有时会犹豫不决,但你从未放开过我的手。我对你紧贴着我而不放的愿望感到高兴。然而,有一件事让我不悦:你有经常发牢骚的倾向。你可以尽情地与我谈论我们所走路径的艰难。我比任何人都更了解你所受到的压力和困扰。你可以安全地向我发泄,因为与我交谈可以调整你的思维,帮助你从我的角度看待事物。

 

然而,向其他人抱怨则是完全不同的一回事。这打开了通往致命罪恶,如自怜和愤怒之门。每当你感到想发牢骚时,来找我,与我谈一谈。当你向我敞开心扉时,我会将我的思想放入你的心灵,将我的歌曲放入你的心中。

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.