真道的魅力

道成了肉身,丰丰满满地有恩典,有真理,魅力四射,令我折服
个人资料
正文

7-16

(2023-07-16 03:29:53) 下一个

7-16

Self-pity is a slimy, bottomless pit. Once you fall in, you tend to go deeper and deeper into the mire. As you slide down those slippery walls, you are well on your way to depression, and the darkness is profound.

Your only hope is to look up and see the light of my presence shinning down on you. Though the light looks dim from your perspective, deep in the pit, those rays of hope can reach you at any depth. While you focus on me in trust, you rise ever so slowly out of the abyss of despair. Finally, you can reach up and grasp my hand. I will pull you out into the light again. I will gently cleanse you, washing off the clinging mire. I will cover you with my righteousness and walk with you down the path of life.

自怜是一个滑溜而无底的坑。一旦你跌入其中,你往往会越陷越深。当你沿着那些滑滑的墙壁滑下时,你就很容易陷入抑郁,黑暗深沉。

你唯一的希望是抬头看见我同在的光照耀在你身上。虽然在坑底,光看起来微弱,但那些希望的光束可以触及你的任何深度。当你全心全意地信靠我,你会慢慢地从绝望的深渊中逐渐上升。最终,你可以伸手抓住我的手。我会把你拉出到光明之中。我会温柔地洗净你,洗去那附着的泥浆。我会以公义为衣为你披上,并与你一同走过人生的道路。

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.