真道的魅力

道成了肉身,丰丰满满地有恩典,有真理,魅力四射,令我折服
个人资料
正文

5-7

(2023-05-07 05:41:44) 下一个

5-7

If you learn to trust me---really trust me---with your whole being, then nothing can separate you from my peace. Everything you endure can be put to good use by allowing it to train you in trusting me. This is how you foil the works of the evil, growing in grace through the very adversity that was meant to harm you. Joseph was a prime example of this divine reversal, declaring to his brothers: “you meant evil against me, but God meant it for good.”

Do not fear that this day, or any day, may bring your way. Concentrate on trusting me and on doing what needs to be done. Relax in my sovereignty, remembering that I go before you, as well as with you, into each day. Fear no evil, for I can bring good out of every situation you will ever encounter.

如果你学会了真正信任我——用你的整个人生去信任我——那么没有任何事情能使你与我的平安分离。你所遭遇的任何事都可以被转化为益处——通过让它训练你去信任我。这就是你如何挫败恶者的作为:通过那些原本意图伤害你的逆境而在恩典中成长。 约瑟是这种神圣逆转的典型例子,他向他的兄弟们宣告:“你们的意思是要害我,但神的意思原是好的。”

不要害怕今天或任何一天会带来什么。专注于信任我并做需要做的事情。在我的至高无上中放松,迈进每一天时,记住我走在你前面,也与你同行。不要惧怕邪恶,因为我可以从你将遇到的每一个情况中带来益处。

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.