真道的魅力

道成了肉身,丰丰满满地有恩典,有真理,魅力四射,令我折服
个人资料
正文

4-19

(2023-04-19 06:57:28) 下一个

4-19

I love you regardless of how well you are performing. Sometimes you feel uneasy, wondering if you are doing enough to be worthy of my love. No matter how exemplary your behavior, the answer to that question will always be no. your performance and my love are totally different issues, which you need to sort out. I love you with an everlasting love that flows out from eternity without limits or conditions. I have clothed you in my robe of righteousness, and this is an eternal transaction: nothing and no one can reverse it. Therefore, your accomplishment as a Christian has no bearing on my love for you. Even your ability to assess how well you are doing on a given day is flawed. Your limited human perspective and the condition of your body, with its mercurial variation, distort your evaluation.

Bring your performance anxiety to me, and receive in its place my unfailing love. Try to stay conscious of my loving presence with you in all that you do, and I will direct your steps.

无论你表现得如何,我都爱你。有时候你会感到不安,想知道自己是否做到足够值得我爱。无论你的行为有多出色,这个问题的答案始终是“不”。你的表现和我的爱是完全不同的问题,你需要弄清楚这一点。我用一份永恒的爱来爱你,这份爱从永恒中流淌而出,没有限制和条件。我用我的公义之袍给你穿上,这是一个永恒的交易,没有任何人或事物可以撤销。因此,你作为基督徒的成就与我对你的爱毫无关系。即使你评估自己在某一天做得有多好的能力也是有缺陷的。你有限的人类视角和身体状况的多变性扭曲了你的评价。

把你的表现焦虑带给我,接受我不变的爱。试着保持对我爱的同在的意识,在你所做的一切中,我会引导你的脚步。

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.