真道的魅力

道成了肉身,丰丰满满地有恩典,有真理,魅力四射,令我折服
个人资料
正文

第二十七天 过悔改的生活

(2021-05-08 07:33:06) 下一个

第二十七天 过悔改的生活

为儿子祷告

主啊,我祷告求你赐给我的儿子×××一颗对错误快快悔悟的心,愿他对这些过错能真正悔改,好使他可以蒙赦免、得洁净。帮助他明白你的律法是为着他的益处而设立的,你的要求——认错悔改,必须成为他生活的一种方式。赐他一颗渴慕的心能活在你的真理中,愿他能像大卫那样说:"求你将我的罪孽洗除净尽,并洁除我的罪!神啊,求你为我造清洁的心,使我里面重新有正直的灵。不要丢弃我,使我离开你的面;不要从我收回你的圣灵。求你使我仍得救恩之乐,赐我乐意的灵扶持我。"(诗51:2,10~12)

主啊,照明一切隐而未现的罪,好使这些罪都被对付并蒙赦免。你的话语说:"得赦免其过、遮盖其罪的,这人是有福的!"(诗 32:1)我祷告求你使我的孩子永远不压抑心中的罪,而是有一颗愿意翻然悔悟的心,并说:"看在我里面有什么恶行没有,引导我走永生的道路。"(诗 139:24)愿他不活在愧疚与谴责中,而是清清楚楚完全明白他在基督里所蒙受的宽恕。我祷告使他永远都能仰望你,并拥有容光焕发的面容。

Lord, I pray that You would give my son *** a heart that is quick to confess his mistakes. May he be truly repentant of them so that he can be forgiven and cleansed. Help him to understand that Your laws are for his benefit and that the confession and repentance You require must become a way of life. Give him the desire to live in truth before You, and may he say as David did, "Wash me thoroughly from my iniquity, and cleanse me from my sin. Create in me a clean heart, O God, and renew a steadfast spirit within me. Do not cast me away from Your presence, and do not take Your Holy Spirit from me. Restore to me the joy of Your salvation" (Psalm 51:2,10- 12).

Lord, bring to light any hidden sins so they can be confessed, repented of, and forgiven. Your Word says, "Blessed is he whose transgression is forgiven, whose sin is covered" (Psalm 32:1). I pray that my son will never be able to contain sin within him, but rather let there be a longing to confess fully and say, "See if there is any wicked way in me, and lead me in the way everlasting" (Psalm 139:24). May he not live in guilt and condemnation, but rather dwell with a clear conscience in the full understanding of his forgiveness in Christ. I pray that he will always look to You and wear a radiant countenance.

为女儿祷告

主啊,我祷告求你赐给我的女儿×××一颗对错误快快悔悟的心,愿她对这些过错能真正悔改,好使她可以蒙赦免、得洁净。帮助她明白你的律法是为着她的益处而设立的,你的要求——认错悔改,必须成为她生活的一种方式。赐她一颗渴慕的心能活在你的真理中,愿她能像大卫那样说:"求你将我的罪孽洗除净尽,并洁除我的罪!神啊,求你为我造清洁的心,使我里面重新有正直的灵。不要丢弃我,使我离开你的面;不要从我收回你的圣灵。求你使我仍得救恩之乐,赐我乐意的灵扶持我。"(诗51:2,10~12)

主啊,照明一切隐而未现的罪,好使这些罪都被对付并蒙赦免。你的话语说:"得赦免其过、遮盖其罪的,这人是有福的!"(诗 32:1)我祷告求你使我的孩子永远不压抑心中的罪,而是有一颗愿意翻然悔悟的心,并说:"看在我里面有什么恶行没有,引导我走永生的道路。"(诗 139:24)愿她不活在愧疚与谴责中,而是清清楚楚完全明白她在基督里所蒙受的宽恕。我祷告使她永远都能仰望你,并拥有容光焕发的面容。

Lord, I pray that You would give my daughter *** a heart that is quick to confess her mistakes. May she be truly repentant of them so that she can be forgiven and cleansed. Help her to understand that Your laws are for her benefit and that the confession and repentance You require must become a way of life. Give her the desire to live in truth before You, and may she say as David did, "Wash me thoroughly from my iniquity, and cleanse me from my sin. Create in me a clean heart, O God, and renew a steadfast spirit within me. Do not cast me away from Your presence, and do not take Your Holy Spirit from me. Restore to me the joy of Your salvation" (Psalm 51:2,10- 12).

Lord, bring to light any hidden sins so they can be confessed, repented of, and forgiven. Your Word says, "Blessed is he whose transgression is forgiven, whose sin is covered" (Psalm 32:1). I pray that my daughter will never be able to contain sin within her, but rather let there be a longing to confess fully and say, "See if there is any wicked way in me, and lead me in the way everlasting" (Psalm 139:24). May she not live in guilt and condemnation, but rather dwell with a clear conscience in the full understanding of her forgiveness in Christ. I pray that she will always look to You and wear a radiant countenance.

节录自《如何为你的孩子祷告》一书第二十七章

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.