真道的魅力

道成了肉身,丰丰满满地有恩典,有真理,魅力四射,令我折服
个人资料
正文

第十九天 脱离恐惧得享自由

(2021-04-30 06:25:26) 下一个

第十九天 脱离恐惧得享自由

为儿子祷告

主啊,你的话语说:"我曾寻求耶和华,他就应允我,救我脱离了一切的恐惧。"(诗 34:4)今天我要寻求你,并相信你在倾听我的祷告。

我祷告求你拯救我的儿子×××脱离任何扬言要侵袭他的恐惧。你说你所赐的"不是胆怯的心,乃是刚强、仁爱、谨守的心"(提后 1:7)。以你的爱充满他,洗刷一切的恐惧与疑惑,使他认识你爱的同在,这爱能胜过任何扬言想要侵害他的恐惧。

帮助他以这种态度来仰赖你的大能,使他对你建立更强的信心而能更加信任你。赐他一颗谨守的心,好使他能够分辨魔鬼展现的一切虚假证据,也能认明它的虚伪不实。

每当真正的危险或理当惧怕之事发生时,赐他智慧,保护他,吸引他更亲近你。帮助他不要否认惧怕,而是在祷告中把惧怕带到你的面前,并从恐惧中获得释放。

当他逐渐亲近你的时候,我祈求你的爱能贯穿他的生命并除去所有的惧怕。把你的话语栽种在他心中,当他更加认识你的话语时,让信心在他的心灵中生根。

主啊,谢谢你,因为你应许要拯救我们脱离所有的惧怕。我今天要代表我的孩子奉耶稣的名向你祈求能脱离恐惧、得享自由。

Lord, Your Word says, “I sought the Lord, and He heard me, and delivered me from all my fears” (Psalms 34:4). I seek you this day believing that You hear me, and I pray that you deliver my son *** from any fear that threatens to overtake him. You said You have “not given us a spirit of fear, but of power and of love and of a sound mind” (2 Timothy 1:7). Flood him with Your love and wash away all fear and doubt. Give him a sense of Your loving presence that far outweighs any fear that would threaten to overtake him, help him to rely on Your power in such a manner that it establishes strong confidence and faith in You. Give him a mind so sound that he can recognize any false evidence that the evil presents to him and identify it as having no bases in reality.

Wherever there is real danger or good reason to fear, give him wisdom, protect him, and draw him close to you. Help him not to deny his fears but take them to You in prayer and seek deliverance from them. I pray that as he draws close to you, Your love will penetrate his life and crowd out all fear. Plant Your Word in his heart, let faith take root in his mind and so as he grows in Your Word.

Thank you, Lord, for Your promise to deliver us from all our fears. In Jesus’ name I pray for freedom from fear on behalf of my child this day.

为女儿祷告

主啊,你的话语说:"我曾寻求耶和华,他就应允我,救我脱离了一切的恐惧。"(诗 34:4)今天我要寻求你,并相信你在倾听我的祷告。

我祷告求你拯救我的女儿×××脱离任何扬言要侵袭她的恐惧。你说你所赐的"不是胆怯的心,乃是刚强、仁爱、谨守的心"(提后 1:7)。以你的爱充满她,洗刷一切的恐惧与疑惑,使她认识你爱的同在,这爱能胜过任何扬言想要侵害她的恐惧。

帮助她以这种态度来仰赖你的大能,使她对你建立更强的信心而能更加信任你。赐她一颗谨守的心,好使她能够分辨魔鬼展现的一切虚假证据,也能认明它的虚伪不实。

每当真正的危险或理当惧怕之事发生时,赐她智慧,保护她,吸引她更亲近你。帮助她不要否认惧怕,而是在祷告中把惧怕带到你的面前,并从恐惧中获得释放。

当她逐渐亲近你的时候,我祈求你的爱能贯穿她的生命并除去所有的惧怕。把你的话语栽种在她心中,当她更加认识你的话语时,让信心在她的心灵中生根。

主啊,谢谢你,因为你应许要拯救我们脱离所有的惧怕。我今天要代表我的孩子奉耶稣的名向你祈求能脱离恐惧、得享自由。

Lord, Your Word says, “I sought the Lord, and He heard me, and delivered me from all my fears” (Psalms 34:4). I seek you this day believing that You hear me, and I pray that you deliver my daughter *** from any fear that threatens to overtake her. You said You have “not given us a spirit of fear, but of power and of love and of a sound mind” (2 Timothy 1:7). Flood her with Your love and wash away all fear and doubt. Give her a sense of Your loving presence that far outweighs any fear that would threaten to overtake her, help her to rely on Your power in such a manner that it establishes strong confidence and faith in You. Give her a mind so sound that she can recognize any false evidence that the evil presents to her and identify it as having no bases in reality.

Wherever there is real danger or good reason to fear, give her wisdom, protect him, and draw her close to you. Help her not to deny her fears but take them to You in prayer and seek deliverance from them. I pray that as she draws close to you, Your love will penetrate her life and crowd out all fear. Plant Your Word in her heart, let faith take root in her mind and so as she grows in Your Word.

Thank you, Lord, for Your promise to deliver us from all our fears. In Jesus’ name I pray for freedom from fear on behalf of my child this day.

节录自《如何为你的孩子祷告》一书第十九章

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.