真道的魅力

道成了肉身,丰丰满满地有恩典,有真理,魅力四射,令我折服
个人资料
正文

第二天 放手把孩子交在神手中

(2021-04-13 05:18:16) 下一个

第二天 放手把孩子交在神手中

为儿子祷告

主啊,我奉耶稣的名来到你面前将×××交给你。我深信惟有你知道什么对他才是最好的,惟有你才知道他的需要。我放手把他交在你的照顾与保护中,我会全心全意地为他祷告,我会为每一件所想到、或是你放在我心中的事情代祷。教导我如何祷告,指引我要祷告什么,帮助我在祷告时不把自己的意愿强加进去,而是让我能在祷告中说:愿你的旨意成就在他的生命中。

谢谢你让我在扶养他的事上与你同工,使我不必孤军奋斗。我很感谢你,因为我不必依赖属世那不可靠且瞬息万变的养育之法,而是可以在祷告中,从你的话语和智慧中得到清楚的指引。

主啊,我为他这份宝贵的礼物谢谢你,因你说一切美善的礼物都来自于你。我知道你已将他赐给我照顾扶养,求你帮助我做好这件事,指明我在何处仍然紧紧抓着他不放,让我能松手把他交在你的保护、指引、策划中。帮助我不要惧怕可能会发生的危险,而是存着喜乐平安的心知道你正在掌权。我要凡事仰赖你,今天我就要把孩子交托给你,放手把他交在你的手中。

Lord, I come to You in Jesus' name and give ××× to You. I'm convinced that You alone know what is best for him to You to care for and protect, and I commit myself to pray for everything concerning him that I can think of or that You put upon my heart. Teach me how to pray and guide me in what to pray about, Help me not to impose my own will when I'm praying for him, but rather enable me to pray that Your will be done in his life. Thank You that I can partner with You in raising him and that I don't have to do it alone. I'm grateful that I don't have to rely on the world's unreliable and ever-changing methods for child rearing, but that I can have clear directions from Your Word and wisdom as I pray to You for answers. Thank You, Lord, for the precious gift of this child. Because Your Word says that every good gift comes from You, I know that You have given him to me to care for and raise. Help me to do that, Show me places where I continue to hang on to him and enable me to release him to Your protection, guidance, and counsel. Help me not to live in fear of possible dangers, but in the joy and peace of knowing that You are in control. I rely on You for everything, and this day I trust my child to You and release him into Your hands.

 

为女儿祷告

主啊,我奉耶稣的名来到你面前将×××交给你。我深信惟有你知道什么对她才是最好的,惟有你才知道她的需要。我放手把她交在你的照顾与保护中,我会全心全意地为她祷告,我会为每一件所想到、或是你放在我心中的事情代祷。教导我如何祷告,指引我要祷告什么,帮助我在祷告时不把自己的意愿强加进去,而是让我能在祷告中说:愿你的旨意成就在她的生命中。

谢谢你让我在扶养她的事上与你同工,使我不必孤军奋斗。我很感谢你,因为我不必依赖属世那不可靠且瞬息万变的养育之法,而是可以在祷告中,从你的话语和智慧中得到清楚的指引。

主啊,我为她这份宝贵的礼物谢谢你,因你说一切美善的礼物都来自于你。我知道你已将她赐给我照顾扶养,求你帮助我做好这件事,指明我在何处仍然紧紧抓着她不放,让我能松手把她交在你的保护、指引、策划中。帮助我不要惧怕可能会发生的危险,而是存着喜乐平安的心知道你正在掌权。我要凡事仰赖你,今天我就要把孩子交托给你,放手把她交在你的手中。

Lord, I come to You in Jesus' name and give ××× to You. I'm convinced that You alone know what is best for her to You to care for and protect, and I commit myself to pray for everything concerning her that I can think of or that You put upon my heart. Teach me how to pray and guide me in what to pray about, Help me not to impose my own will when I'm praying for her, but rather enable me to pray that Your will be done in her life. Thank You that I can partner with You in raising her and that I don't have to do it alone. I'm grateful that I don't have to rely on the world's unreliable and ever-changing methods for child rearing, but that I can have clear directions from Your Word and wisdom as I pray to You for answers. Thank You, Lord, for the precious gift of this child. Because Your Word says that every good gift comes from You, I know that You have given her to me to care for and raise. Help me to do that, show me places where I continue to hang on to her and enable me to release her to Your protection, guidance, and counsel. Help me not to live in fear of possible dangers, but in the joy and peace of knowing that You are in control. I rely on You for everything, and this day I trust my child to You and release her into Your hands.

 

节选自“如何为你的孩子祷告"一书 第二章

 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.