西安游子

久识文学城,才有时间整理文字。愿与诸君共享浪花,慰藉游子之意
个人资料
正文

Opinion after Watching a Chinese Vocal Show观声乐音乐会有感

(2020-05-10 05:52:31) 下一个

             

 

       这场表演全由中国歌手演唱,大部分人是业余爱好者,由一位50岁左右的女独唱名叫yingchi组织。整场演出的歌曲都来自于以前的中国电影和电视剧作及引进电视剧。我欣赏着并随着歌曲回想,像是在回忆我的整个童年,比如我最喜欢的卡通主题曲,再如《夏日里最后的玫瑰》中独唱者甜美忧郁的歌声和对未来无法预测的担心令人心醉。我喜欢这首歌,彼时和此时,歌者的心声也表达了我对不可预知的未来的担心。

       在歌会的中间和结尾部分,老师演唱了三首歌,都完成的在专业水准之上。她非常棒。我跟她差不多年纪。我们有相同的感觉,分享着相同的关于1970年代生人的回忆。她有音乐教育的硕士学位和长期音乐教育背景,专业人士。我无法控制在我眼中的泪水,它们像泉水般涌出。我像个小女孩般被感动。其实我的心中忆旧保持着那份童真。坐在我旁边的40岁中年男人和老爷爷,他们都表现的很普通,时而翻看手机。只有我感动流泪不止。但是对我来说,这是个珍贵的时刻。所以随它去吧。

 The show was organized by a Chinese vocal teacher and performed by all her Chinese students in Queens. N. Y. It is a wonderful performance,

             Most of them were amateurs, organized by a solo female teacher named Ying Chi in her 50s.The songs of the whole show came from the former Chinese films and play series. I reviewed and listened to them. It was like reviewing my whole youthhood, such as my favorite carton theme song, and “the Last rose in the summer” The narrators’ heart-broken song about his worry about the unexpected future. At that time or at this time, the songs always represent my feeling of the worrying about the unexpected future.

      In the middle and the end of the show, the teacher performed three songs, they were all done with professional level. She was amazing. I think she is at the same age as me. We have common feeling, common sharing about the group memory of people born in 1970s.She owns a master degree in music education. I could not hold my tears within my eyes, and they kept on dropping down like a spring. I was so moved and touched like a small girl. Actually, I am in the heart. The grandpa and 40years old man who both seated next me, they both behave normally, no face expression change, only me. But it was a precious moment for me, let it be.

 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.