个人资料
  • 博客访问:
正文

持之以恒的锻练

(2019-01-13 05:53:53) 下一个

持之以恒的锻练

 

有时我为自己如此有规律而感到自豪。即使在休息或度假的时候, 仍然按照我通常的作息时间, 到点睡到点起。还记得在大学期间, 我是唯一一个一大早起床去外跑步,而我的室友还在睡觉。此后, 运动一直是我生活的一部分。

 

两年前很高兴买了蹦床。与在跑步机上慢跑相比, 在蹦床上跳来跳去肯定对膝盖更好。我可以很容易地在上面不停的跳30分钟。我发现蹦跳相当有趣, 它也可能有助于收紧小腿和手臂的肌肉。

 

另一方面, 虽然Elliptical比蹦能燃烧更多的热量, 但需要费大的力才能做到这一点。在中途中若不休息几分钟, 要一口气完成 3 5分钟的锻炼并不容易,会觉得上气接不了下气。 Elliptical 是防止膝盖损伤的首选.

 

跑步机现在不受我的青睐, 因为跑步时间长会造成膝盖痛。

 

在我看来多运动和每天做有成效的工作是一种充实的日常生活方式。

 

{ Sometimes I feel proud of myself for being so disciplined.  Even during the break or on vacation, I still follow my usual schedule as when to go to bed at night and when to get up in the morning.  I still remember the time during my college years that I was the only one getting up early in the morning to jog while my roommates were still at sleep.  Since then, exercise has been part of my routine.

 

I was glad to get a trampoline two years ago. Jumping on trampoline is definitely easy on the knees compared to jogging on the treadmill.  I can easily jump on it none-stop for 30 min. I find jumping quite fun and it may also help tighten the muscles of calfs and arms.  

 

Elliptical, on the other hand, can burn much more calories than jumping, but requires a lot of strength to do it.  It is not easy to finish a 35 min workout without taking a few min break in between before out of breath.  Elliptical is best known for its easy on the knees.

 

Treadmill is out of my favor now as running hurts the knees.

 

I think keeping active and productive at work is a way of good daily life.}

 

 

 

 

 

 

 

 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (2)
评论
JessAB 回复 悄悄话 回复 '万维假巴' 的评论 : 那你也挺有毅力的. 我也只能在跑步机上快走. 一般用Elliptical 去burn 热量和sweat. 锻练出汗就是好.
万维假巴 回复 悄悄话 》呵呵,这个话题是一个我喜欢的话题。

工作以后到美国来的头几年,我因为工作忙,找理由不锻炼了。膝盖有点问题了,疼痛,还去看过医生。以为这辈子不能再跑步了。七八年前,不记得是什么原因,也许是当地血压有点短时的升高,又有学校的体育馆的原因,开始在里面行走体育馆好玩。

开始半小时不太快的行走,大慨也就是几个月的时间,膝盖有的疼痛就没有了,反而可以比较快速的行走了,进而过渡可以快跑了。之后一直坚持到现在,每周跑三次200米X4冲刺,心率可以达到150次/分钟以上。现在看来不过量比较剧烈的运动还可以同时增强脑力和记忆力。
登录后才可评论.