Elzevir

忆不休,念不休,爱到痴时无所求。此情如水柔。
正文

月光帆船 Moonlight Boat

(2016-09-14 16:36:03) 下一个

Moonlight Boat
    
If I had a Fairy Godmother,
I would not ask her to transform a pumpkin into a carriage.
I would not ask her to bestow me a pair of glass slippers.
Neither needs she to mend my tattered gown.
Cos I care no more about Prince Charming,
And there is no longer a ball to go.
   
If I had a Fairy Godmother,
I would ask her to grant me a boat,
Traveling across the Milky Way.
I would ask her to bestow me a sail,
Full of moonlight.
Carrying my heart,
To see my dearest parents afar.
   
Oh, those grapes, 
Those moon cakes,
Those nuts in that moon-shaped bowl,
Under the shining moon.
   
Let me taste them,
As if tasting my golden childhood memories.
Let me have a mom's hug.
Let me be that little girl,
No sorrows but happiness,
Going home in a dream,
In a boat full of moonlight. 

 

如果有
仙女教母,
我不要她,
变辆南瓜车,
变双水晶鞋,
我不要她,
缝好我的舞裙。
我已没有想见的王子,
和那个城堡里的舞会。
    
如果有 
仙女教母。
我求她,
变一只在银河里穿行的船,
变一叶月光撑起的帆。
载着我的思念,
去见最亲的亲人,
去见最亲的娘亲。
    
月光下
那串葡萄,
那块月饼,
那个月亮型的果盘,
装着满满的爱。
   
就让我再尝尝童年的记忆,
就让我再依偎在妈妈得怀里,
就让我在梦里,
不再是孤单的灰姑娘,
月光帆船,
它载着我回家。。。。。。
    

 

图片来自网络

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (2)
评论
elzevir 回复 悄悄话 回复 '雪中梅' 的评论 : 谢谢雪中梅来读!顺问秋安。
雪中梅 回复 悄悄话 欣赏了好诗,平安是福。
登录后才可评论.