jimmy yimmy

向往阳光灿烂的明天
个人资料
jmzjmz (热门博主)
  • 博客访问:
正文

小窍门:蚂蚁怕醋,蚂蚁该不该杀?原来worker ant是女蚂蚁!

(2016-10-02 13:01:05) 下一个
有一天,不知怎么把蚂蚁带进了屋,过了几天切开的西瓜放桌上后,蚂蚁分两路大军浩浩荡荡地爬上了桌,看见后浑身起JPGD,然后去home depot买了杀蚂蚁的药,听说蚂蚁不喜醋,于是用醋擦桌,后来蚂蚁没再进来过。

不过后院蚂蚁很多,时不时地有叶子被吃,不知道是蚂蚁的过错还是别的虫子。打算开荒种菜,把草皮翻了堆在了一起,有天翻了翻堆土,里面几百个蚂蚁,就用醋对水浇了下去,不得了,蚂蚁慌慌张张集体搬家,来来回回的忙个不停,我就看热闹,用相机拍照片,拍不下来,只好用摄像,但见每只蚂蚁都背个小小的白色的蚂蚁卵,这是baby吧,几小时候后蚂蚁的家搬完了,堆土里一只蚂蚁也不见了。真干净。



看来蚂蚁不喜欢醋,但醋不杀蚂蚁,我不知道蚂蚁该不该杀,古狗后看了更糊涂,好像有的蚂蚁不碍事,有的蚂蚁也害庄稼。

下面是古狗来的。
Ants live in soil, and some ants live in wood or plant cavities. The ant is hunted by many species including lizards, spiders, toads, assassin bugs, bird, bats and even people. When the ants are larvae, they will have a white appearance and look worm-like without any appendages. They need to grow older before they take on the brown or black color that most people are used to seeing. Most of the male ants in the species will have tiny heads and large eyes. These males will die soon after they mate. All worker ants are females, and the queen is also female.

Many people are unaware of the social behaviors that ants have. Ants take care of their young by washing them, feeding them, sharing with them and communicating with them. Ants warn one another of danger and tell one another where food can be found. They have a primarily positive impact on the Earth's ecosystem because they consume seeds and then disperse them. They also help to aerate soil much like earthworms. However, ants can have negative impacts for human farm crops, and can become pests if they get indoors.

原来女蚂蚁是worker,这很稀奇,从来就不知道这点。

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (6)
评论
jmzjmz 回复 悄悄话 回复 '我爱丁二酸钠' 的评论 :

没有一瓶子醋,我现在都用醋对水喷落地门边框,deck等,现在果然没见蚂蚁,夏天蚂蚁多还有得做更多实验。
jmzjmz 回复 悄悄话 回复 '我爱丁二酸钠' 的评论 :
我这是古狗看来的,我一直以为worker是工蚁,难道网络的内容有错,不过现在网上的东西很难知道是对还是错。
jmzjmz 回复 悄悄话 回复 '无法弄' 的评论 :
蚂蚁可真是很讨厌。
无法弄 回复 悄悄话 我这蚂蚁老了去了,我每天出门前要撒药
我爱丁二酸钠 回复 悄悄话 蚁后才是女蚂蚁,工蚁就是工蚁,参照工蜂。
我爱丁二酸钠 回复 悄悄话 蚂蚁身体里面含有蚁酸(甲酸)。
甲酸比乙酸(醋酸)的酸性(Ka值)强十倍。
但是蚂蚁也架不住您一瓶子醋(含乙酸约3~5%)倒上去。
登录后才可评论.