个人资料
正文

今晨“恢复跑” 音乐:《挪威森林》(步频184)

(2023-05-09 14:15:12) 下一个

这次运动有点密集,所以需要慢下来。昨天停跑一天。

今天早上决定慢跑4英里。作为赛后Recovery Run.

戴上 OpenSwim耳机,选了这个钢琴版的《挪威森林》,步频184,轻松的节奏。

演唱版:

歌词:

I once had a girl Or should I say she once had me She showed me her room Isn't it good Norwegian wood?
 
She asked me to stay And she told me to sit anywhere So I looked around And I noticed there wasn't a chair
 
I sat on a rug biding my time
Drinking her wine We talked until two and then she said "It's time for bed"
 
She told me she worked In the morning and started to laugh I told her I didn't And crawled off to sleep in the bath
 
And when I awoke I was alone This bird had flown So I lit a fire Isn't it good Norwegian wood?

 

《挪威森林》,Norwegian Wood。这个歌的名字其实是一个谐音,原来是《Knowing She Would》。

不过当时觉得这样太露骨了,就雅称为《挪威森林》。歌词很优美,让我来借词翻译一下:

 

曾经有一份真诚的爱情放在我面前,

我没有珍惜,

等我失去的时候我才后悔莫及,

人世间最痛苦的事莫过于此。

如果上天能够给我一个再来一次的机会,

我会对那个女孩子说三个字:我爱你。

如果非要在这份爱上加上一个期限,

我希望是…… 一万年。

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.