童趣

记录小孩成长过程的趣闻趣事,等他们长大了翻来看看,蛮有意思的。
正文

趣事之二

(2012-03-23 19:07:34) 下一个
我身型有点胖,学人节食减肥,平时也喜欢穿戴打扮。12岁的小儿子老是提醒我,叫我不要刻意这样做。他说“it’s ok mom, you are fat and old and ugly, no one will like you." 有一次我去一个party很晚回家,回家路上给一个西裔男人尾随几条街,好不容易甩了他。回到家我跟两个儿子说起来还有点害怕。小儿子听后,拍拍我的肩膀,说:“Mom, that's why i told you to not go on a diet, don't use make up, you don't need to dress nice, do everything naturally. You have to remember, guys don't go after ugly women." 我说“but you always say I am too fat” 他说 “not as fat as those fat women who occupy two seats in the train.” 我说“and you said I am old “ 他说 “you are not too old mom, my friends' mothers they look older than you.” 我又说“but you said I am ugly too.” 他说, “who said you are ugly? you are not ugly mom, even if you were, you have a good personality, I am sure people will like you.” 你看他,很会安慰人吧。 哈哈。。。
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.