个人资料
  • 博客访问:
正文

3/31 星期六

(2007-03-30 12:22:12) 下一个
从周四讲起。

中午去见David介绍的recruiter,the weirdest guy I have ever met, has a mideast face, speaks native level japanese, and has a middle name, --MIRANDA! That is a female name, LOL! 我一开始以为这个Miranda是个女的,maybe David's old lover something, 我还给Dave发了表示感谢的短信,那种看起来似乎很polite,其实含有刻薄的口气的短信。总之,我不喜欢这个Miranda,even though he is not Dave's old lover.

话不投机,1个小时就结束了。离表参道不远,我又顺路过去,这一周我几乎天天都去表参道报到。Dave正忙,于是我和Rina约一起喝茶。Rina是上一次在Carlo的Party上认识的日本女生,我们并不是很熟,当然,所有的朋友一开始都不是很熟。聊了20分钟后,我很清楚的意识到,Rina是个“结婚狂”,desperate, that is the word. For girls, its fun to talk about guys casually, but if you trying to bring this topic to a serious level, then its a different story, it would sound more like a psychological project, and you would never be able to make any conclusion, that is what it is. 我受不了Rina一直对我重复她对relationship或婚姻的向往,没有共鸣,最后,我答应把我的朋友Jeff介绍给她。

终于熬到Dave的会议结束,我迫不及待的和Rina说bye,this girl driving me crazy. 和Dave一起的coffee break总是很愉快,他这回没有穿西装,而是jeans和高领粗线黑色毛衣,看起来像个art school student. 我最近跑recruiting公司,看了太多西装革履的男生,有点审美疲劳,觉得Dave的casual打扮很是可爱。晚上有个生日Party,Dave的朋友Thomas和JR,一个37岁,另一个31岁(?),Dave还要回办公室处理一些事情,会晚一些去,我本来打算直接回家,但后来改主意,决定去看看热闹,反正六本木也不是很远。

还是上次那个Lounge,人很多,热闹非凡。上次见到的Dave的朋友几乎都来了,还有很多陌生面孔,最主要的是,这一次明显女生很多,所有的guys都显得格外活跃,talking about some dumb jokes, anyway those japanese girls cant understand what they say, just try to laugh at the right moment, perfect match, dumb girls vs dumb jokes, sometimes I wonder which one is dumber, 好像太刻薄了,but you can tell they didnt get the joke at all, cos when they laugh, they will check if everybody else laughs first, then follow, LOL.

Dave的朋友,一个荷兰男生,忘记他的名字了,他几乎认识每一个到场的女生,不过听Dave讲,此人很picky;JR,the birthday guy,听说他和每个认识的女生约会,well, he does look like a player;Carlo,刚刚离婚,但没有吸取教训,告诉每个女生he wants family, means he would get married again, and possibly divorce again too;Eric, chinese british, tall, strong arms, and very cute smiles, 长得很像刘烨,没有关于他的传闻,well, if he is not Dave's friend, I dont mind going out with him. 我有点疲倦,于是坐下来,一边喝香槟,一边打量周围的人,watching people is very fun. 后来,有个日本女生坐在我身边,开始和我讲话,我们先是谈鞋子,这个话题是我比较喜欢的,最终话题还是转到guys,well, I guess girls just love to talk about guys, and guys love to talk about sex, its the nature. 不知道为什么,我遇见的每一个日本女生都非常非常的渴望结婚,不管处于什么状态,这个日本女生是therapist,有钱有事业,却desperate for marriage,why people need a paper to guarantee their commitment? 让我很难理解,大概日本女生更传统?Well, I am not against marriage, but I dont see a reason to get desperate for it.

Dave的工作很多,第二天又要早起,于是决定不来了。我本来就疲倦,也早早离开了。在回家的路上,我在想一件很有趣的事情,--Rina和Carlo好像很熟,我听Rina讲,说Carlo在跟她学素食料理,Rina是素食者。也就是说,他们spent time together,但是关于他们之间的关系,却有2个完全不同的版本。Rina是这样认为的,--Carlo刚刚离婚,needs more time to get ready for the next relationship, sounds like Rina thinks she still has her chance with Carlo, just the timing problem. 但Carlo对我说,he is totally ready for the next relationship, but he just wanna be only friend with Rina. SEE!!! 这让我觉得很有意思,通常对同一句话,不同的人有不同的理解,而男女之间的相处,双方的理解也常常偏差很大,很多时候,如果不把话讲清楚,会浪费很多不必要的时间和精力。Now I cant help wondering how much misunderstanding I have ever had??? Maybe that is why, sometimes everything seems going well, but never be able to work out, maybe I have just misunderstood what the guy means...OUCH!!! This is awful.

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (5)
评论
小资美人 回复 悄悄话 偷窥还是分享 自由还是限制
在这WEB3.0个人创造全球化的时代
我与你之间还有什么限制 思想与肉体还有什么差别
Share your life with the world!
千家女性博客实访实录
小资美人网诚挚邀请您接受我们的采访:http://www.17pretty.com/blog/
jgey 回复 悄悄话 haha...those are NOT important, as long as the guy is not too fat and healthy, he doesnt need to be fit like those models in male magazines. and talk about looks, one of my girl friends said, "好看有什么用,又不当饭吃", exactly!

Well, I like hot guys, but just for checking out in gym or clubs. For life partner, personality is much more important, I would pick up Shrek instead of Prince Charming.
朱珠儿 回复 悄悄话 回复jgey的评论:

He is good. I was so happy for Charlett.
But what about that he is not so handsome, and he doesn't seem to be very fit. I got the impression those are important to you too... :)
jgey 回复 悄悄话 didnt watch that show for a long while...

[sex and the city]里,我最喜欢的人是那个jewish lawyer,Harry,I think he is the perfect guy as a partner of life, smart, easy going, warm heart, good humor sense...cant ask more than that.


朱珠儿 回复 悄悄话 the last few sentences sound like Carrie's monologue in sex and the city...
登录后才可评论.