个人资料
  • 博客访问:
正文

5/11 星期三--II

(2005-05-10 21:40:05) 下一个
LUNCH BREAK结束,再接着写. 我需要自己的空间,不想讲话的时候,不喜欢被别人打扰.我很懒,喜欢把鞋子摆满地,比较容易挑选喜爱的那一双.讨厌别人告诉我要这样,要那样,可是总有不知趣的男人喜欢多嘴,自以为是救世主,挽救我于水深火热之中,可惜,我不希罕.都市中象我这样的"独居动物"很多,自我又敏感,白天和黑夜,随身带着不同的面具,微笑的背后是拒人于千里之外的心.我想我不适合婚姻生活,没有个人的空间,我会精神错乱.如果一定要结婚,希望双方各有住所,同住独居,都进退有余,新鲜感也可持久.老妈要是知道我的想法,一定会说荒谬;但终究时代不同,男女平等,互不依赖,留些余地,多些选择,未尝不是一件好事. 好疲倦,今晚一定要早睡.
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (14)
评论
看看谈谈 回复 悄悄话 “不想讲话的时候,不喜欢被别人打扰”

哈哈哈!!, 和我一样!!! 看来我更进一步,刚起床的两个小时大多是不想说话的,朋友们都知道,所以会刻意在这段时间避开我。如果这时候遇到不太熟并且很喜欢说话的人,他们对我的评价也多是“无礼和粗鲁”。
jgey 回复 悄悄话 无所谓...
eyjg 回复 悄悄话 说教?! 没兴趣,也没用.


jgey 回复 悄悄话 TO 朱珠儿:
没关系,有人留言,总是好的,i appreciate it =)
i wasnt complaining, complaining doesnt help anything, but just wastes time.
朱珠儿 回复 悄悄话 I guess you weren't really complaining...I took it wrong...sorry for interrupting...
jgey 回复 悄悄话 To theG:
亦舒说,"缘分来了,自然会来敲门."
虽然我不期待,但如果门铃响了,我会去开门.
jgey 回复 悄悄话 to eyjg:
你的话真是很多哦...好象还轮不到你来说教吧?!
jgey 回复 悄悄话 To 朱珠儿:
我很乐观,乐观过头,所以不对男人抱太大的期望.当然,好男人是一定有的,遇见了,我会好好把握;没有遇见,也无妨.compromise, people say, life is the way to learn compromise, but honestly i dont like the word of compromise.每个人能妥协的程度不同,我爱自己太多,所以不肯轻易妥协.
abt why have to put a mask on,你就当我有演戏的嗜好吧.i dont feel comfortable to show the real self around, especially to people i am not close. 简单讲,约会时,对方讲话,我会认真听,至少看起来是在认真听,会微笑,会讲笑话制造气氛...这些都是礼貌,对方花时间与我共处,i appreciate it.
eyjg 回复 悄悄话 朱珠儿说的真清爽!If I ought to talk to you in the old days, this is exactly what I would have said, not even a single word of difference! Don't you agree, Jess? 呵呵呵。。。不好意思,三天里给脸上贴了两次金,呵 But sometimes a girl (especially someone like you) would get hurt easily, and maybe unnecessarily, by being yourself, which could be very tiresome too. So it's OK to cover up a little from time to time, if it would make you feel a bit stronger. But problems come up when you start to expect the down-to-earth kinda real feelings while you are in a very self protective stage. Well, it takes strength to love and to be loved, the kinda strength not many have. That's why people retreat into the cozy nest of self-protection :p
朱珠儿 回复 悄悄话 男女平等 also means both need to make compromise. :)
You are so pessimistic. Why can't there be a guy waiting at home just to give you a hug and then leave you alone? I guess bad experience...
Also don't understand why you have to put on a Mian Ju when you go dating? Of course you will be tired that way. Can't you be yourself? I mean the real self, not the self you want yourself to be?
Don't mean to be lecturing you, just some thoughts that crossed my mind when reading you thoughts
登录后才可评论.