一江小鱼

纵然有千言万语,为了你,我愿意憋着。
正文

Sunny Rain (太阳雨)

(2011-06-27 14:43:47) 下一个

Sunny Rain


                                    A pool of little fish


Out of the blue,

I feel you

Like the sun touching the rain

In a summer afternoon

It was bitter

It was sweet

It was a short moment


Keep telling myself,

The rain belongs to the cloud

It’s just another beautiful mistake

Like a rainbow after the sunny rain

Hanging over the blue blue sky


I can only

Hide behind the cloud, withdrawing my heat

Watching you cry

No matter,

How bad I want to

Hold your hand

No matter,

How bad I want to

Be your man



I’ll let you go

and keep you in my heart,

The day

The moment

The sunny rain


太阳雨


                                    一江小鱼


出乎意料地,

感觉到你

像太阳轻抚细雨

在一个夏日的午后

短暂,而苦乐参半 


不停告诉自己

雨,只能随云飘

这只是一出美丽的误会

像太阳雨后

那一道彩虹

挂在忧郁湛蓝的天边


我情愿

压抑我的热烈

躲在乌云背后

默默注视

你的眼泪

你不懂,我有多想

牵你的手

我不懂,我有多想

带着你走


我愿意让你飘远

但我会放你在心间

那一天

那一刻

那一场太阳雨

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (1)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.