futureglory的博客

用心记下走过的路,用爱关怀周围的人。
正文

当我们失去了爱

(2011-07-14 08:23:05) 下一个

当我们失去了爱的能力,
我们如此的疲惫,
当我们得不到所期望的爱,
我们如此的失望,
当我们没有了爱人,
我们如此的恨自己。

在那些与爱征战的日子,
我们失去了自己,

忘记了我们当初的激情,

眼睛被伤痛蒙蔽,

记忆被愤恨充满,

自以为智慧的人,

变得如此狼狈。 

 

看不清路的日子,

前面一片黑暗。

那时多么的可怕,

因为,魔鬼正在暗处,

笑着看着你。 

上帝啊,我只有求你!

请你只让我记得:

我们有过甜蜜的相遇,

我们有过快乐的时光,

我们有过浪漫的情谊,

我们有过真爱的痕迹。 

 

当这爱变得自私,

我们忘记了爱的定义。

上帝啊,我祈求祷告,

让我放下伤痛,

让我放下苦毒,

让我放下自怜,

让我放下骄傲,

我的眼睛重见美好,

我的心充满喜乐,

望着美丽的蓝天白云,

漫步在绿草花园,

幸福的我品尝恩典。


因为,走过的路,

让我的羽翼丰满,

让我懂得爱的意义

让我知道珍惜此时此刻。

上帝给我自由,
我可以选择。
 

 

 

2011714日清晨,写在一个特别的日子

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (6)
评论
花儿朵朵 回复 悄悄话 送上祝福,愿你平安。
dan 回复 悄悄话 Here is a poem I read and liked a long long time ago:

Drowing Soul by unnamed

Darkness surrounds
squeezing so tight
lungs bound by pressure
fighting for life
praying for peace
no angels in sight

deadly thoughts haunt
as day turns to night
hollowed out screams
striving to be heard
nothing but silence

all bridges being burned
reaching for something
holding on to nothing

A prisoner of pain
alone and afraid
Feeling of sinking
clawing for solid ground
pulled down by the under tow
never again to be found
futureglory 回复 悄悄话 回复dan的评论:
Thank you.
dan 回复 悄悄话 I know you think time heals but then it comes to a special day in the past, all of the sudden, profound sorrow fills you, why life has to be this way?

The answer is within yourself, what is your phychologial make up, what in the childhood that makes you so vunerable and expect some to fulfill you and make you happy.

Dig deep you will know yourself better and find the way to regain your strength permanently.

-d
futureglory 回复 悄悄话 回复玄米的评论:
同样的祝福也送给你。
玄米 回复 悄悄话 祝福你!
登录后才可评论.