个人资料
正文

愿你尽享世间美好(双语)

(2011-12-05 22:13:42) 下一个

愿你尽享世间美好(双语)


愿你尽享世间美好

作者:Bob Perks
编译:佚名
朗诵:叶子


我希望你拥有足够的阳光,好让你永远保持乐观的态度;

我希望你拥有足够的雨水,好让你更加感激那些阳光普照的日子;

我希望你拥有足够的收获,好满足你的需求;

我希望你拥有足够的苦难,那么生命里最小的欢乐也会显得大一些;

我希望你拥有足够的损失,好让你珍惜所拥有的一切;

我希望你拥有足够的问候,好让你度过每一次离别。

I wish you enough sun to keep your attitude bright.

I wish you enough rain to appreciate the sun more.

I wish you enough gain to satisfy your wanting.

I wish you enough pain so that the smallest joys in life appear much bigger.

I wish you enough loss to appreciate all that you possess.

I wish enough "Hello's" to get you through the final "Goodbye".

文选/制帖:林贝卡 2011秋 摘自《读者》

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (6)
评论
博主已隐藏评论
博主已关闭评论