飘尘

试着告诉读者,生活是多样的。每一个活着的人,在多元化的人生时空里, 扮演着某种角色,向着不同的方向展现着自己的千姿百态,书写着与众不同的生 命华章。
个人资料
正文

小夜曲:快了

(2012-02-25 15:35:06) 下一个
小夜曲:快了
by Stephen Sondheim (1973)

http://www.youtube.com/watch?v=2e-wsE2217U&feature=related

[ANNE] 安妮

Soon, I promise, 快了,我发誓,
Soon, I won't shy away, 快了,我不会羞怯地躲开,
Dear old-- 亲爱的老友 -

(Catch herself)

Soon, I want to. 快了,我想要。
Soon, whatever you say. 快了,无论你说什么。

Even now, 即使是现在,
When you're close and we touch, 当你接近,当我们接触,
And you're kissing my brow, 当你亲吻我的额头,
I don't mind it too much. 我并不太介意。
And you'll have to admit 你不得不承认
I'm endearing, 我很可爱,
I help keep things humming,我做事象一只蜜蜂嗡嗡叫,
I'm not domineering,我做事不霸道,
What's one small shortcoming? 一个小瑕疵算什么?
And think of how I adore you, 想一想我有多爱你,
Think of how much you love me. 想一想你有多爱我。
If I were perfect for you, 如果我是你最完美的,
Wouldn't you tire of me。 你会不会厌倦我。
Soon, 快了,
All too soon, 来得太快了
Dear old--? 亲爱的老友--?
Soon -- 快了

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.