个人资料
  • 博客访问:
正文

快乐人生的十条金律

(2010-03-03 03:57:06) 下一个

去年,下面这样的流水帐我几乎天天都写。翻出一篇不太反动的流水帐,和大家分享十条金律

今天,我计划要去当地的亚洲图书馆还书。因为手头有几本书还没读完,今晨五点多,虽然没完全睡醒,我还是爬起来,抓紧时间读这本书。这样的读书热情,已经多年没有过了。最近,好像又找到当年的感角了(赵本山台词) ,爱读书,爱瞎想。 

午饭后,带宝宝去图书馆还书时,刚好看到负责人玲玲女士。每次我去,整个亚洲图书馆几乎就我一人。看到我一本一本地借,再一本一本地还,她还以为我是学文科的呢。呵,科班出身的,怎会读那些小儿科的书。真正科班出身的,几乎都改行了。 


这不,中午在餐馆带宝宝吃饭时,我就遇到一位当年北大哲学系的高才生。这老兄先是改行做电脑,又折腾做房地产。不久前,他又开始搞美安传销。听说我不上班,他早就打过我的主意,让我做他的下线。幸好,上次,他来电话时,让老公给挡回去了。今天看到我,这老兄给我来个现场洗脑,大讲美安传销的好处。宝宝早就不耐烦了,我还得竖着耳朵听。最后,我实在逃不掉了,主动给他个电子邮件信箱,作为以后联络的方式。 


明天,孩子们都不上学,他们的老师们要提高业务水平,就把孩子都轰回了家。这样,大家心里都放松多了。加之,孩子们星期四没任何课外活动,今天的课外时间,就像是过节的前奏了。我嘱咐孩子们写好作业,晚上可以借录像带看。结果呢,孩子们及其配合,一切都按时完成。于是,我们就到SK借了几盘儿童录像带,供他们消遣。我呢,则欣赏CCTV四台的中国侨联成立50周年纪念晚会。不老的歌声,逝去的岁月,让人感慨万千。

 
这几天,涵比较喜欢和妈妈聊天儿。下午,写作业时,涵自然自语地说,I AM PROUD OF MYSELF。我回问,你为什么自豪呢?孩子回答说,我中文提前学好了一册,我是学校MATH CLUB和 CHAMBER 的成员。今天,数学俱乐部的题,我只错了两道,其他我全对。嗯,只要孩子自我感觉好,就不错了。 


另外,涵还和妈妈谈起学校的事情。他们年级一位从俄罗斯领养来的男孩,有四次自杀未遂的经历。年级另外一个男孩,患了白血病。涵懂事地对妈妈说,“我为自己有健康的身体,宝贵的生命,和好妈妈感到自豪。” 虽然这些话都是用英文说的,每次聊到这样的话题,我就觉得,孩子真是大了。 

 

昨晚,宝宝和爸爸因为“抢”电视,把自己搞得不高兴,今天,宝宝开始学乖了,会发扬风格了,宝宝把自己的录像带拿出来,主动让妈妈看音乐会。好孩子呀。 

今天,在田俊武教授的博文里,学到一句话:“博士,博士,浅薄之士;博导,博导,一驳就倒“。十条金律 


前几天,给宝宝讲故事时,看到一本小书,里面的警句,对大人也适用。于是,我把这些文字输入电脑,准备让大孩子也读读

 

Incredible you---10 ways to let your greatness shine through 

#1 Share the good

There is good in you and in everyone. Sharing this good with others is fun. You have so many ideas inside your mind. Set them free, you are one of a kind. 

#2 Find what you love

Think of something you love to do. That is your passion, so let it shine through . Never let fear hold you back. DO what you love—you are on the right track. 

#3Your heart is like a magic cookie jar. All the love you need is never far. So reach inside and let that love out. And it will come back to you without a doubt. 

#4 Find a quiet place inside

Life can sometimes be so loud. It is hard to listen with all those sounds! Go to a quiet place inside. There your mind can wander or just hide. 

#5 Make today great!

In your life, plenty has happened so far. That is part of what makes you who you are. But do not worry too much about yesterday. What matters is what you do with today. 

#6 Change your thoughts to good

Some problems are big and some are small. Thinking good thoughts can help you solve them all. You can ask help with what is bugging you. And never forget God is always there, too. 

#7: Take care of yourself

If something or someone makes you feel bad, do not let it ruin your day by making you sad. Let go of the hurt and take care of you. You can not control what others say or do. 

#8.Picture what you want

Pretend you are what you like to be. Make a picture in your mind so you can see that what you want can come true. If you believe in your heart, it will come to you. 

#9Everyone is special, especially you.

There is something on Earth that all people share. It is  the source of all good and love everywhere. What is this great mystery, you may say? It is God that connects us together this way. 

#10 Bad thoughts zap your energy. Happy thoughts make you strong and free. It is a choice you make each day, so choose to be happy—that is the way! 

10-5-06 11:10PM 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (1)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.