全能的创造主

主啊!让我看到我周遭的人,赐我以你的眼光把他们看待, 让我把智慧和力量付诸于行,使人看到你海洋般宽深的爱!
个人资料
  • 博客访问:
文章分类
正文

耶稣,我来 “Jesus, I come”

(2008-11-14 11:56:27) 下一个






一 脱离捆绑、忧愁与黑影, 耶稣,我来!耶稣,我来!进入自由、喜乐与光明,耶稣,我来就你!
脱离疾病,进入你健全; 脱离贫乏,进入你富源;脱离罪恶,进入你救援,耶稣,我来就你! 

二 脱离失败羞耻的结果,耶稣,我来!耶稣,我来!进入十架荣耀的收获,耶稣,我来就你!
脱离痛苦,进入你安宁;脱离风波,进入你平静;脱离怨叹,进入你诵称,耶稣,我来就你! 

三 脱离狂傲不平的血气,耶稣,我来!耶稣,我来! 进入完全有福的旨意, 耶稣,我来就你!
脱离自己,住在你爱里;脱离绝望,等候你来提, 离地上腾,如鹰展双翼,耶稣,我来就你! 

四 脱离撒但死亡的权势,耶稣,我来!耶稣,我来!进入基督生命的恩赐,耶稣,我来就你!
脱离败坏无底的深渊,进入护庇安歇的家园,永永远远瞻仰你荣颜,耶稣,我来就你!

 





 「所以我们只管坦然无惧的 、来到施恩的宝座前 、为要得怜恤 、蒙恩惠作随时的帮助 。 」(希伯来书四16)


 『随时的帮助』更好是翻作『合时的帮助』,就是合乎时需的帮助,也就是正在有需要的时候,所得到的帮助,这需要我们在灵里随时祷告摸着神的宝座,接触神的自己才能得到。

 我们祷告上最大的帮手就是主耶稣基督,祂是我们在父那里的中保,我们的大祭司,祂现在主要的职务,就是替我们在父前代求。祂从我们手里把我们不完全的祈祷接过去,将其中的污秽洁净了,错误更正了,然后用自己的名义,藉赎罪的功绩和正直,到父面前去索取答应。弟兄姊妹,你对于祷告已经灰心了么?快不要这样。 你的中保已经替你取得答应了,胜利已经在路上了。如果祂看见你已经放弃了祈求,这要使祂多么忧愁、多么失望呢!祂已经为你进到神的内室,已经将你的名字用两手递了上去;报好信的使者也在路上了,圣灵只在等候你信靠的时候,将宝座前答应的回声 ─「已成了」─ 轻声报在你心里。── 宣信



“Jesus, I come”             
              
Words: William Sleeper          
       
Music: Greg Thompson          

        
 Let us therefore come boldly unto the throne of grace, that we may obtain mercy, and find grace to help in time of need. (Hebrews 4:16)
Out of my bondage, sorrow, and night, Jesus, I come, Jesus, I come;
Into Thy freedom, gladness, and light, Jesus, I come to Thee;
Out of my sickness, into Thy health, Out of my want and into Thy wealth,
Out of my sin and into Thyself, Jesus, I come to Thee.
 
Out of my shameful failure and loss, Jesus, I come, Jesus, I come;
Into the glorious gain of Thy cross, Jesus, I come to Thee.
Out of earth’s sorrows into Thy balm, Out of life’s storms and into Thy calm,
Out of distress to jubilant psalm, Jesus, I come to Thee.
 
Out of unrest and arrogant pride, Jesus, I come, Jesus, I come;
Into Thy blessèd will to abide, Jesus, I come to Thee.
Out of myself to dwell in Thy love, Out of despair into raptures above,
Upward for aye on wings like a dove, Jesus, I come to Thee.
 
Out of the fear and dread of the tomb,Jesus, I come, Jesus, I come;
Into the joy and light of Thy throne, Jesus, I come to Thee.
Out of the depths of ruin untold, Into the peace of Thy sheltering fold,
Ever Thy glorious face to behold, Jesus, I come to Thee.












[ 打印 ]
阅读 ()评论 (1)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.