土法练歌

把一些诗意的英文歌 '汉化' 到可以用中文唱
个人资料
正文

我想成为作者-Paperback writer

(2011-11-11 22:57:25) 下一个

http://space.wenxuecity.com/media/1321080253.wma
翻译/ 翻唱这歌把俺笑翻了----应为俺也曾有这种心态--
只有--也只有披头4, 能把这写成 / 唱成歌----1

亲爱的编辑:
我写了一本书
用了一年多请你读一读
书中的人名字叫李耳
我要抓住这个机会
那是因为我想成为作者
我想成为作者

这个肮脏的故事说一个肮脏的人
有个痴心的老婆还真够笨
他的儿子是工作在报社
这是个长期的工作
那是因为他想成为作者
他想成为作者

这本书写了一千又零一页
下个星期我写多一些
如果有必要我可以再延长
要怎样修改都无妨
那是因为我想成为作者
我想成为作者

如果你喜欢让给你版权
也许明天为你赚了一百万
实在不行的话那就请退还
但我需要一个机会
那是因为我想成为作者
我想成为作者
我想成为作者

Paperback writer


Dear Sir or Madam,
 will you read my book?
It took me years to write, will you take a look?
It's based on a novel by a man named Lear
And I need a job,
so I want to be a paperback writer,
Paperback writer.

It's the dirty story of a dirty man
And his clinging wife doesn't understand.
The son is working for the Daily Mail,
It's a steady job
 but he wants to be a paperback writer,
Paperback writer.

Paperback writer (paperback writer)

It's a thousand pages, give or take a few,
I'll be writing more in a week or two.
I can make it longer if you like the style,
I can change it round
 and I want to be a paperback writer,
Paperback writer.

If you really like it you can have the rights,
It could make a million for you overnight.
If you must return it, you can send it here
But I need a break
 and I want to be a paperback writer,
Paperback writer.

Paperback writer (paperback writer)

 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (2)
评论
imagine45 回复 悄悄话 谢谢丽雅来访---俺那是有这种心态---没这种本事-
丽雅 回复 悄悄话 哈哈,有这种心态,就定能金石为开。

加油哦!
登录后才可评论.