土法练歌

把一些诗意的英文歌 '汉化' 到可以用中文唱
个人资料
正文

月黑风高的天--大风雪的摇滚乐

(2008-01-30 20:25:38) 下一个

(John Fogerty----Bad moon rising.

imagine45


我看见险恶的月亮升起
我看见风雪来的急
我看见地动山摇闪电
我看见最坏的天气

(John Fogerty)
I see a bad moon a-rising.
I see trouble on the way.
I see earth quakes and lightning.
I see bad times today.
别乱跑今晚
你一定有生命危险
在这月黑风高的天

Don't go 'round tonight
it's bound and take your life,
there's a bad moon on the rise.
我听见大雨加上龙卷
我知道地球就快完
我害怕江河水要倒流
我感到怒吼的大自然
I hear hurricanes a-blowing,
I know the end is coming soon.
I fear rivers over flowing.
I hear the voice of rage and ruin.
别乱跑今晚
你一定有生命危险
在这月黑风高的天

Don't go 'round tonight
it's bound and take your life,
there's a bad moon on the rise.
希望你已经准备一切
准备向生命来告别
为何大自然要报复
以牙还牙以眼还眼

Hope you got your things together.
Hope you are quit prepared to die.
Look's like we're in for nasty weather.
One eye is taken for an eye.
别乱跑今晚
你一定有生命危险
在这月黑风高的天

Don't go 'round tonight
it's bound and take your life,
there's a bad moon on the rise.

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (1)
评论
金色的麦田 回复 悄悄话 哇!45兄又有新贴了耶!顶顶顶!

祝你情人节快乐!
登录后才可评论.