土法练歌

把一些诗意的英文歌 '汉化' 到可以用中文唱
个人资料
正文

英国6岁小超女-清唱over the rainbow

(2007-06-23 14:10:13) 下一个

英国6岁小超女-清唱over the rainbow

彩虹尽头(清唱over the rainbow)
译/imagine45
领唱-- --英国6岁小超女
Somewhere over the rainbow
Way up high
There's a land that I heard of
Once in a lullaby
远方从彩虹尽头才能过去
有个地方我听说过在一首催眠曲
Somewhere over the rainbow
Skies are blue
And the dreams that you dare to dream
Really do come true
远方在彩虹尽头天更蓝
这边你追求的梦想一定都实现

Some day I'll wish upon a star
And wake up where the clouds are far behind me
Where troubles melt like lemondrops
Away above the chimney tops
That's where you'll find me
我多想住在星星上面
醒来云彩在我脚下飘荡
而所有烦恼变成糖果
让我坐在房顶上面慢慢欣赏

Somewhere over the rainbow
Bluebirds fly
Birds fly over the rainbow
Why then, oh why can't I?
远方在彩虹尽头蓝鸟飞
蓝鸟飞过那彩虹我一定要追随


[ 打印 ]
阅读 ()评论 (2)
评论
林贝卡 回复 悄悄话 唱得好,翻译的好。
幽幽鹿 回复 悄悄话 What a beautiful song.
Oh, I want to be that bird that flies high, above the rainbow up in the air.
登录后才可评论.