歌友会

当清风送来一抹草籽的芬芳,我蓦然忘了忧,欢天喜地起来。
正文

Monkey business-zt

(2009-01-18 03:38:27) 下一个

Once upon a time a man appeared in a village and announced to the villagers that he would buy monkeys for $10 each.


The villagers, knowing there were many monkeys, went to the forest and started catching them. The man bought thousands at $10 and, as supply started to diminish, the villagers stopped their effort.



He then announced that he would buy monkeys at $20 each. This renewed the villagers efforts and they started catching monkeys again.



Soon the supply diminished and people started going back to their farms. The offer increased to $25 each and the supply of monkeys became so scarce it was an effort to even find a monkey, let alone catch it!


The man now announced that he would buy monkeys at $50 each! However, since he had to go to the city on some business, his assistant would buy on his behalf.


The assistant told the villagers, "Look at all these monkeys in the big cage that my boss has already collected. I will sell them to you at $35 and when my boss returns, you can sell them to him for $50."


The villagers rounded up all their savings and bought all the monkeys for 700 billion dollars.


They never saw the man or his assistant again, only lots and lots of monkeys!

Now you have a better understanding of how the

WALL STREET BAILOUT PLAN WORKS !!!

It doesn't get much clearer than this........

此故事由阿小杏提供。:)

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (13)
评论
ELEVEN 回复 悄悄话 阿小杏,小松,羡慕我吧?我看到了呀~~~很多很多,不过我不能告诉你们,呵呵:)

你们也别太羡慕我,现在我和你们一样,啥也提前看不见了:P
南雪北飘 回复 悄悄话 养猴子了,哈哈!
南山松 回复 悄悄话 回复ELEVEN的评论:

好爽呀,十一妹,先睹为快! :)
南山松 回复 悄悄话 回复歌儿的评论:

我是永远没有这个胆量啊! :)
南山松 回复 悄悄话 回复不识得的评论:

握手,握手! :)
歌儿 回复 悄悄话 阿小泥家竟敢养猴子。我对猴子觊觎了很久,终于还是没这个胆量!
不识得 回复 悄悄话 回复我是幸运儿的评论:

呵呵,我可没说相声的本事,什么笑话,我都是自己先笑得嘎嘎的!

下次我老公股票买砸了,我就说他养猴子了,哈哈!我们家目前猴子有若干,不知还会不会继续养下去:)

松,握握手,知音啊!
我是幸运儿 回复 悄悄话 回复ELEVEN的评论:
阿Eleven小MM,不客气,快告诉我你乘"职务"之便的时候还睹什么了,这样我猜迷的时候可以先胜一筹嘛,哈哈 :))
ELEVEN 回复 悄悄话 这个我前些天已经利用“职务”之便,先睹为快了,不过呢,阿小杏,再谢谢你啦,总是想着怎么逗大家开心~~~~ :)
我是幸运儿 回复 悄悄话 哈哈,不识的和阿小松,你俩那么默契,可以去说相声了,一个捧哏一个抖哏,都不用提前写稿儿就可以出台表演,我们拍掌欢迎!!!! :))))

上班儿的时候有时会听到同事说"Yeh,that is a kind of Monkey Business",说的时候都是口气很不屑,可见做这事儿多么不招人待见 :))

南山松 回复 悄悄话 回复不识得的评论:

好几次都发现你把我想说的都说了.呵呵. :)
南山松 回复 悄悄话 板凳!

同意同意,再清楚不过了!

谢谢阿小杏!--ZT

不识得 回复 悄悄话 同意同意,再清楚不过了!

谢谢阿小杏!
登录后才可评论.