歌友会

当清风送来一抹草籽的芬芳,我蓦然忘了忧,欢天喜地起来。
正文

Benefit of a Catholic Education-zt

(2008-05-22 17:25:42) 下一个


明亮闹干旱了,我这里雨水也不够丰沛,幸好上帝创造了我们的幽默感,就让我们也来幽他一默好了。

Little Morris Cohen was doing very badly in math's. His parents had tried everything: tutors, mentors, flash cards, special learning mathematics.

Finally, in a last ditch effort, they took Morris down and enrolled him in the local Catholic school.

After the first day, little Morris came home with a very serious look on his face.

He didn't even kiss his mother hello. Instead, he went straight to his room and started studying.

Books and papers were spread out all over the room and little Morris was hard at work.

His mother was amazed. She called him down to dinner; to her shock, the minute he was done, he marched back to his room without a word, and in no time, he was back hitting the books as hard as before. This went on for some time, day after day while the mother tried to understand what made all the difference. Finally, little Morris brought home his report card. He quietly laid it on the table went up to his room and hit the books.

With great trepidation his Mum looked at it and to her great surprise, little Morris got an 'A' in math'.

She could no longer hold her curiosity. She went to his room and said: 'Son, what was it?
Was it the nuns?'

Little Morris looked at her and shook his head, 'No'

'Well, then', she replied, 'Was it the books, the discipline, thestructure, the uniforms what was it?'

Little Morris looked at her and said,
'Well, on the first day of school, when I saw that guy nailed to the Plus Sign,
I knew they weren't f**king around.'

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (16)
评论
Liketoread 回复 悄悄话 你故事里的笨孩子就是俺儿子!Very bad in math.
mycereal 回复 悄悄话 Thank you very much 南山松, Yes, I thought the same, but I misunderstood the meaning of "hitting" the books. Ok, I got it.
阿贝 回复 悄悄话 回复我就是的评论:
川妹子的心态果然好好啊!

歌儿 回复 悄悄话 南山松:谢谢你,我最怕帮别人解释笑话可笑在哪了,我一解释,顿时就觉得不可笑了,有你代劳真好。:)

麦片:回家写检讨去!:)

老史:我怎么委婉的问,你才能告诉我你看的是哪天的报纸呢?:)

暖暖的:听你这么说,我的风格没准真变了,以前大家到我这都是想听我发牢骚的,呵呵。
暖暖的 回复 悄悄话 哈哈哈哈!!!!常来歌儿家坐坐,心情都会好好:)
agentsmith 回复 悄悄话 “大家现在心态都变好了都是被老史培养出来的”--从来没听过歌儿说过这么靠谱的话!:)

我就是=老锅饼?快交代你俩谁是谁的马甲啊?太淘气了呀:)

“老史你坐了沙发又跑厕所缓神去了吧?缓神的时候看的是哪天的报纸啊?” --要含蓄呀,歌儿,请不要这么直接好不好,哈哈:)
南山松 回复 悄悄话 回复mycereal的评论:
Little Morris thought if he could not get a good grade he would be nailed to the Plus Sign.
"that guy nailed to the Plus Sign" is "Jesus on the cross."
mycereal 回复 悄悄话 So it was because of the plus sign. Right?
mycereal 回复 悄悄话 ???? Why is it funny? I don't get it. Can someone give me a hint?
南山松 回复 悄悄话 回复歌儿的评论:
歌儿, 你就常贴笑话吧.
就是心态不好的,读了你贴的笑话,心态也就好了.
南山松 回复 悄悄话 回复我就是的评论:
不容易不容易.
好在你没摔地上,我还为你担心呢.;)
歌儿 回复 悄悄话 老史你坐了沙发又跑厕所缓神去了吧?缓神的时候看的是哪天的报纸啊?

烙饼人家笑翻了的时候就不是赫赫了,而是hiahiahia了,hiahiahia

南山松:大家现在心态都变好了都是被老史培养出来的吧,哈哈。
我就是 回复 悄悄话 回复南山松的评论:笑翻了,正好摔在沙发上了,赫赫
她心态好,人家坐沙发,她说晃眼,赫赫
我天天这里蹲点,她看我去厕所,她就把沙发占了,你说我容易吗?
南山松 回复 悄悄话 还好,我坐在报纸上,笑翻了也摔不痛.
椅子上的那位,要笑翻在地,怕是不太好受吧?;)

谢谢歌儿分享.
老锅饼 回复 悄悄话 前排的离笑话太近了就不幽默了
我这里在椅子上已经笑翻了,赫赫
agentsmith 回复 悄悄话 靠谱沙发来了:)
登录后才可评论.