450)..."> 450)..." /> : : 热恋着妳 Devoted To You : : - 博客 | 文学城

海底新娘

我的心里有个角落 在等着你的出现
正文

: : 热恋着妳 Devoted To You : :

(2009-05-22 10:13:27) 下一个
by TyHongAu


热恋着妳 Devoted To You:赖世雄精讲英文歌曲
热恋着妳 Devoted To You:赖世雄精讲英文歌曲

音乐联接http://space.wenxuecity.com/media/1229014046.mp3

本曲大意



这首歌旨在表明歌者对他女友的忠心。男女相爱时,常会用一些美丽的词藻来表示对对方的情意永恒不变,譬如:『我会爱妳/你直到海枯石烂』、『我对妳/你的爱如天长地久』。英文歌曲中,亦有许多类似的词句,如Ill love you forever and a day.(我会爱妳/你到永远,外加一天。)或如本歌曲中的Ill love you till the sun dries up the sea.(我会爱妳/你直到太阳蒸干了海水。)。学英文老歌不知不觉中也练就了我们用英文写情书的技巧。您说听英文老歌值不值得呢?

英文歌词

Darling, you can count on me till the sun dries up the sea. Until then Ill always be devoted to you. Ill be yours through endless time. Ill adore your charms sublime. Guess by now you know that Im devoted to you.

Ill never hurt you. Ill never lie. Ill never be untrue. Ill never give you reason to cry. Id be unhappy if you were blue. Through the years my love will grow. Like a river; it will flow. It cant die because Im so devoted to you.



歌词翻译



亲爱的,妳可以依靠我,直到太阳蒸干了海水。直到那时我还是会挚爱着妳。我将永远是妳的。我将爱慕妳那高贵的风韵,我想现在妳已知道我挚爱着妳。

我绝不伤害妳,绝不骗妳,对妳绝对忠实。我绝不会使妳伤心。假如妳忧伤,我也不会快乐。随着时光流逝,我对妳的爱就会像河流般地生生不息,它永不干枯,因为我挚爱着妳。



字词句型分析

1.Darling, you can count on me till the sun dries up the sea.

→Darling, you can count on me to love you forever.

亲爱的,信赖我,我会永远爱妳。

a.count on...  信赖/依靠……

例:You may count on Peter because he is so experienced in

      rely on

      depend on

      trust

teaching English.

(你可以信赖彼得,因为他在教英文方面颇富经验。)



b.dry up...  将……弄干



2.Until then Ill always be devoted to you.

→Before the sun dries up the sea, Ill be faithful to you.

→Ill be faithful to you now and forever.

我将永远对妳忠实,直到太阳蒸干了海水。

devoted a. 忠实的; 奉献的

devote vt. 贡献, 专心从事

例:He intends to devote his life to curing the sick in India.

dedicate

(他打算奉献一生去治疗印度的病人。)



3.endless a. 无穷尽的

例:Please trust my endless love for you.(请相信我对妳无尽的爱。)



4.Ill adore your charms sublime.

→Ill adore your sublime charms.我将爱慕妳那高贵的风韵。



a.adore vt. 爱慕, 崇拜

例:We adore him for his integrity and brilliant diplomatic accomplishments.

(他的正直和辉煌的外交成就使我们很崇拜。)



b.charm n. 魅力, 风韵 vt. 吸引

例:She was charmed by/with the beautiful scene.(她被这美丽的景色迷住了。)



c.sublime a. 了不得的, 崇高的

例:Mountain scenery is often sublime.(山景往往是壮丽的。)



5.Guess by now you know that Im devoted to you.

→I think by now you know that Im faithful to you.我想现在妳已知道我挚爱着妳。



6.untrue a. 不真实的, 不忠实的



7.Id be unhappy if you were blue.

→I would be unhappy if you were sad.假使妳忧郁(即指悲伤),我也不会快乐。



8.Through the years my love will grow. Like a river, it will flow.

→Ill love you more and more as time passes and my love for you will be endless.

随着时光流逝,我会愈来愈爱妳,而且永无止境。



9.It cant die because Im so devoted to you.

→Ill love you forever and it will never change because Im so devoted to you.

我会永远爱妳而永不改变,因为我挚爱着妳。


ty 2008/12/12
www.internet-artworks.com


热恋着妳 Devoted To You:赖世雄精讲英文歌曲
 
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (2)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.